خبرهای داغ:

سامانه بارشی وارد کشور شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفلت: این سامانه بارشی نیمه غربی، زاگرس مرکزی، بخشهای مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و بخشهایی ار شرق کشور را تا دوشنبه تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۰۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، سامانه بارشی امروز جمعه پانزدهم دی ماه وارد کشور شده و در حال حاضر بخشهایی از نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: به‌تدریج این سامانه بارشی در ساعتهای آتی دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد؛ فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه بخشهایی از استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و سواحل خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پیامد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دماست، گفت: از شنبه نفوذ توده هوای سرد موجب کاهش دما در سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و در یکشنبه در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور می‌شود.

به گفته وظیفه، روند کاهش نسبی دما که در نقاط ذکر شده ایجاد می‌شود تا سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: طی روز یکشنبه عمده فعالیت این سامانه در سواحل شمالی، شمال شرق، نواحی مرکزی و بخشهایی از جنوب کشور برقرار است که در استانهای جنوبی پدیده رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: دوشنبه این سامانه در پاره‌ای از مناطق نیمه شرقی فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

وظیفه افزود: دریای خزر نیز در روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج فارس در روز یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی، کرمان با 9 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت:‌ دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 11 درجه بالای صفر می‌رسد./طنین یاس

ارسال نظرات