سید ساجد یعقوبی
امام جمعه شهرستان نمین در گفتگو با بسیج:

یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق برگزار می‌شود

امام جمعه شهرستان نمین در گفتگو با بسیج گفت: با سخنرانی سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه و حضور مسئولان کشوری و لشکری و استانی یادواره شهدای قیام انقلابی مردم نیارق علیه رژیم شاه که اولین قیام روستایی در کشور است برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۸۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام صفر یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار بسیج تصریح کرد: به برکت کسب معرفت و بصیرت از جانب مردم در محضر علمای اسلام قیام 19 دی سال 56 قم را که داشتیم به برکت روحانیت در سایه حضرت فاطمه معصومه (س) که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برگ زرین و نقطه عطفی بود  و در نوع خود بی نظیر بود که قیام های سراسری در آن برهه از زمان نشأت یافته از همین قیام قم بود تا  پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر برسد.

یوسف زاده اظهار داشت: افتخارات روستای نیارق شهرستان نمین که در نوع خود در کشور بی مثال است در سال 18 دی ماه سال پنجاه و هفت به یمن برکت وجود روحانیت در آن منطقه که از دیرینه حضور علما پر رنگ بوده و مردم با اسلام و نهضت امام خمینی (ره) آشنا بودند قیام پیروزمندانه اما خونین را آغاز کردند، آنروزها پاسگاه ژاندارمری از جانب رژیم پهلوی در آن روستا حضور داشت و جلوی تظاهارت مردمی علیه رژیم ستم شاهی ایستاده و مردم را به رگبار و گلوله بستند.

وی ادامه داد: این روستا مفتخر است بین روستاهای استان اردبیل که در نوع خود بی نظیر است 27 شهید گلگون کفن را از اول نهضت تا کنون تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین افزود: این سرمایه بزرگ دینی و انقلابی و قرآنی که تا کنون شایسته بود کشوری برگزار شود اما این توفیق دست نیافته بود اما خوشبختانه  با همت همه عزیزان در رأس نماینده ولی فقیه در استان ، و فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و مجموعه مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی هماهنگ گردید به همت والا یادواره ای شایسته به صورت کشوری برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری این یادواره به صورت ملی و کشوری افزود: با هماهنگی های انجام شده سخنران این مراسم کشوری سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی می باشد و روز دوشنبه با حضور مسئولین استانی و کشوری و حضور چند هزاری مردم انقلابی دارالارشاد و شهرستان نمین ساعت 14 در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای نیارق از توابع بخش آبی بیلگو یادواره شهدای قیام مردم این روستا برگزار خواهد شد.

یادواره کشوری شهدای انقلاب روستای نیارق برگزار می‌شود

یوسف زاده با اشاره به این که مردم در رابطه با شهید و شهادت همیشه میزبان و صاحب امر بوده اند بیان کرد: مردم شهرستان نمین در برگزاری تمامی یادواره های شهدا، تشییع پیکر مبارک شهیدان و شهدای گمنام سنگ تمام گذاشته اند و در تاریخ نمین روشن است مردم این شهرستان همیشه در صحنه های انقلاب بوده اند و حضور چند هزار نفری مردم در برگزاری مراسمات ستودنی است.

وی خواستار حضور پرشور مردم استان اردبیل و شهرستان نمین در یادواره شهدای قیام تاریخی مردم روستای نیارق شد و بیان کرد: مردم خود صاحب عزت و افتخار هستند و با حضور خودشان در این مراسم ثابت خواهند کرد که زنده خواهند نگه داشت یاد و خاطره شهدای عزیزمان را و همه ما بهره مند خواهیم بود از این یادواره شهدا و بار دیگر عهدو پیمان خواهیم بست با رهبر معظم انقلاب و آرمان های نظام و انقلاب تا با تحقق آرمان شهدا بتوانیم این مسیر پر عظمت را طی نماییم.

در قیام 18 دی‌ماه سال 57، پنج نفر از مردم روستای نیارق به فیض شهادت نائل آمدند که یادواره این شهیدان والامقام همه ساله با شکوه تمام در این روستا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مردم ولایت مدار اردبیل نقش ارزنده ای در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته اند که همیشه در صحنه های حساس کشور حضوری پر شکوه و حماسی داشته اند.

در دی ماه سال 57 اهالی روستای نیارق با راهپیمایی وتظاهرات اعتراض خود را به رژیم غاصب ساواک نشان دادند که در این تظاهرات پنج نفر از اهالی روستای نیارق به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در تظاهرات دی ماه سال 57 بانوان روستای نیارق نقش ارزنده ای در روند بیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و از پنج شهید والامقام روستای نیارق دو تن بانو بودند و روستای نیارق به یکی از روستاهای انقلابی کشور تبدیل شده است.

نیارق یکی از روستاهای ولایت مدار وانقلابی اردبیل است که در نزدیکی شهرستان نمین واقع شده واهالی این روستا در صحنه حساس کشور همیشه پیشگام بوده اند.

گفتگو: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات
آخرین اخبار