امام جمعه اردکان:

نیاز امروز کشور ما وحدت و همدلی است/ ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب اسلامی است

امام جمعه اردکان با اشاره به آغاز فصل جدیدی از دفاع در برابر نقشه های دشمنان گفت: نیاز امروز کشور ما وحدت و همدلی است.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۴۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه به بیان فضیلت دعاکردن در حال سجده پرداخت و گفت: هرچه انسان در برابر خداوند سر تعظیم فرود بیاورد در آسمان و در میان عرشیان سربلندتر خواهد بود.
وی با اشاره به فرا رسیدن 17 دی ماه سالروز دستور رضاخان برای حذف حجاب گفت: رضاخان تحت تأثیر استعمار برای اسلام زدایی در کشور چند کار انجام داد و یکی از این کارهایی که انجام داد این است که دستور داد حجاب حذف بشود تا اینکه اعتراضات زیاد شد و مردم در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و رضاخان دستور تیرباران آنها را داد که چند هزار نفر از مردم در مسجد گوهرشاد و اطراف حرم حضرت امام رضا (علیه السلام) به خاک و خون کشیده شدند.
امام جمعه اردکانافزود: امروز حجاب فقط یک مسأله ساده فقهی باید و نباید نیست. امروز تأثیر حجاب در حفظ عفت جامعه، کاهش آمار طلاق، حفظ روابط خانوادگی و در حفظ جوانان ما از فساد و فحشا بسیار زیاد است و این حجاب یک واجب ضروری دینی است و همه باید در این موضوع دغدغه داشته باشیم.
حجت الاسلام شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر چند نکته را یادآور شد و اظهار داشت: نکته اول اینکه تقریباً اعتراض مدنی و انتقاد به حق، در همه کشورها و جوامع آزاد است به جز برخی از کشورهای دیکتاتور که اجازه نمی دهند. در کشور و جامعه ما هم این اعتراضات و انتقادها و تجمعات چیزی عادی بوده و هست و هر از گاهی اعتراضاتی از اقشار مختلف می شنویم. اعتراض مدنی و درست و در چارچوب قانون در کشور ما اشکالی نداشته و ندارد. نکته دوم هم اینکه حوادث هفته گذشته خارج از این چارچوب بود و اعتراض مدنی نبود بلکه اغتشاش، حمله به بیت المال، وارد کردن خسارت جانی و مالی به مردم و از بین بردن امنیت جامعه بود. کسانی آمدند به جان و مال مردم تجاوز کردند و به آتش کشیدند و در کنار آن حریم ها را شکستند و پرچم مقدس کشور ما را به آتش کشیدند و شعارهای ساختار شکن سردادند و بر علیه اصل نظام و بر علیه خطوط قرمز این نظام مثل استقلال کشور، دفاع از مظلومان، ولایت فقیه و قانون اساسی شعار دادند.
وی افزود: همه می دانند که مسیر حل مشکلات کشور از دروازه امنیت می گذرد و اگر امنیت سلب بشود نه تنها مشکل بیکاری حل نمی شود و اشتغال بوجود نمی آید بلکه بدتر می شود. آشوب باعث می شود که اولین قربانی آن خود مردم باشند و اولین خسارتش به جان و مال مردم برسد.
خطیب جمعه اردکان گفت: نکته سوم این بود که آمار شرکت کنندگان در این تجمعات که در چند استان و شهر حضور داشتند دو هزار نفر و در برخی از جاها زیر دویست نفر و حتی کمتر بوده است که از هم پاشیده شدند و اکثریت آنها جوانان زیر 30 سال و حتی دانش آموز و دانشجو بودند که دغدغه مردم نداشتند و از طریق رسانه ها و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و در رأس آن از طریق تلگرام و اینستاگرام تحریک شده بودند که منبع این تحریک نیز بی تردید از آمریکا، اسرائیل، آل سعود، منافقین و استعمار پیر انگلیس بود.
وی افزود: گاهی اوقات بعضی از مردم می گفتند که این دروغ است که هر اتفاقی در کشور ما می افتد تقصیر آمریکاست اما امروز داریم می بینیم که ظرف 24 ساعت اغتشاش، رئیس جمهور آمریکا سه مرتبه پیام می دهد و از اغتشاش، آشوب، آتش زدن پرچم و مقدسات ما و شعارهایی که بر ضد نظام سر داده می شود حمایت می کند. مریم رجوی هم حمایت می کند. رئیس جمهور اسرائیل هم حمایت می کند. اینها چیزی نیست که بخواهیم انکار کنیم.
حجت الاسلام شاکر گفت: متخصصان و دلسوزان می گویند که این فضای مجازی به بسیاری از ارزش های معنوی، ایرانی و اجتماعی جامعه و مقدسات ما حمله می کند و آنها را از جوانان ما می گیرد. دولتمردان نباید از کنار این موضوع بسیار مهم به سادگی عبور کنند و باید به هشدارهایی که متخصصان می دهند توجه کنند.
وی اظهار داشت: نکته چهارم اینکه مردم ما بسیار آگاه و با بصیرت با این موضوع برخورد کردند و وقتی دیدند که عده ای آشوب به پا می کنند و دشمن سوء استفاده می کند با سرعت و بصیرت کامل خط اعتراض مدنی خود را نسبت به گرانی، بعضی از بی عدالتی ها و بعضی از قوانین سخت گیرانه در ادارات از خط آشوبگران جدا کردند و نه تنها همراهی نکردند بلکه در دی ماه حماسه دیگری را بوجود آوردند که هنوز هم ادامه دارد. آفرین بر این مردمی که با بصیرت هستند.
امام جمعه اردکان گفت: جای تشکر و قدردانی دارد از نیروهای عزیز و دلسوز انتظامی که انصافاً در این قضایا خوش درخشیدند و مردم اعتماد مجددی نسبت به آنها پیدا کردند. امنیت کشور ما مدیون زحمات بسیاری از نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و مرزداران است که نباید فراموش کنیم. این امنیت باید حفظ بشود و ما باید قدردان زحمات نیروهای امنیتی باشیم. گاهی دشمنان درصدد تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی بر می آیند تا جایگاه آنها در میان مردم از دست برود تا نتوانند در بحران ها نقش آفرینی کنند که ما باید با هوشیاری و بیداری این توطئه دشمن را بشناسیم. امروز امنیت، اولویت تمام کشورها و در رأس خواسته های آنهاست.
وی افزود: ضمن سپاسگزاری به درگاه خداوند و تقدیر و تشکر از این ملت بزرگ و از این نیروهای جان برکف اعلام می کنیم که ما در راه حفظ این انقلاب اسلامی که ثمره خون شهداء، زحمات امام راحل، ایثارگران و جانبازان است آماده جان نثاری و گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هستیم. امروز دشمن بیش از ما متوجه شده است که ولایت فقیه ستون اصلی خیمه این انقلاب است. هرجا آشوب و اغتشاشی برپا می شود بر علیه رهبری شعار می دهند که این جایگاه تضعیف بشود و حرمت آن در بین مردم از دست برود زیرا وقتی حرمت و جایگاه از دست رفت فرمان و نفوذ کلامش هم کم کم از دست می رود. الحمدلله مردم ما هوشیارند و اجازه ندادند و اجازه نخواهند داد که این اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز دارد. فصل جدیدی از دفاع از این نظام در برابر نقشه های دشمنان آغاز شده است. هرکس مرد میدان این مبارزه است باید وسط میدان بیاید و اختلاف سلیقه ها، کینه ها و دعواها را کنار بگذارد و دائماً بر شیپور وحدت بدمد. وحدت و همدلی مهمترین چیزی است که امروز می تواند کشور ما را از این توطئه ها نجات بدهد. در شعارهایی که در این یک هفته داده شد هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان مورد هجمه قرار گرفتند. دشمن نه اصلاح طلب می شناسد و نه اصولگرا، نه مسجد، نه حسینیه، نه هنرمند، نه اصل نظام و نه استقلال کشور می شناسد. دشمن می خواد که این نظام، استقلال، عزت، سربلندی و ارزش های ما را از بین ببرد. امروز هرکس در هر جایگاهی به این وحدت ضربه می زند هرکس می خواهد باشد با دشمن همراهی کرده است.
وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی در حمایت از نظام و در اعتراض به آشوبگران در شهرهای مختلف گفت: در اردکان هم این راهپیمایی صبح روز شنبه 16 دی ماه از ساعت 10 صبح از مسجد کوشکنو به طرف مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد که انشاالله مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی ایستادگی خود را در حمایت از نظام، امنیت و انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.
گرامیداشت سالروز شهدای دانشجو و هویزه، سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، قیام 19 دی مردم قم و سالروز شهادت امیرکبیر از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.
ارسال نظرات