مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد فرصت‌های شغلی به جامعه هدف از راهبردهای کمیته امداد است

راهبرد کمیته امداد در رسیدگی اثربخش به خانوارهای تحت حمایت این نهاد ایجاد فرصت‌های شغلی در کنار ایجاد و تقویت روحیه و فرهنگ کار و تلاش است.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۷۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرکل دفتر مدیریت بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان گفت: در دهه چهارم خدمت‌رسانی کمیته امداد، توانمندسازی جامعه هدف بر اساس اسناد بالادستی، رویکرد اصلی این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به خانوارهای تحت حمایت است.

هدایت صفری بابیان اینکه زیر ساز توانمندی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد داشتن شغل و توان اقتصادی در حوزه معیشت است، افزود: راهبرد کمیته امداد در رسیدگی اثربخش به خانوارهای تحت حمایت این نهاد ایجاد فرصت‌های شغلی در کنار ایجاد و تقویت روحیه و فرهنگ کار و تلاش در جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ایجاد شغل براي جامعه هدف، خدمات مهارت آموزی نیز به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال ایجادشده برای خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌شود ، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای ایجاد شغل سپری کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به زمینه‌سازی  برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت حامیان و خیران با رویکرد توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد و ایجاد گفتمان مشترک در جامعه ، در حوزه فقرزدائی از فعالیت‌های دیگر این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه با فضاسازی مناسب رسانه‌ها، جراید، خبرگزاری‌ها و به‌ویژه صداوسیما، نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد افزایش داشته است، افزود: با همکاری مناسب رسانه‌ها، جراید، خبرگزاری‌ها، میانگین دریافتی ماهانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان از ۱۴۰ هزار تومان در شش‌ماهه نخست سال گذشته به ۲۶۷ هزار تومان در ۹‌ماهه نخست امسال رسید.

صفری به شاخص‌های مؤثر دیگر در توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز اشاره کرد و ادامه داد: واریز حق بیمه مجریان طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار، ساخت و بهسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از شاخص‌های اثرگذار در توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۴۲ هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان بهره‌مند هستند گفت: از مجموع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بر اساس بررسی‌های میدانی انجام‌شده چهار هزار و ۱۵۰ خانوار فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند.

صفری افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت خیران و هم‌افزائی آن با منابع داخلی کمیته امداد مددجویان واجد شرایط ساخت و یا بهسازی مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در یک بازه زمانی سه تا پنج‌ساله خانه‌دار شوند.

 

ارسال نظرات