همایش طرح ملی شهاب به میزبانی بابل

همایش اموزشی طرح شناسایی و هدایت استعداد های برتر دربابل برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۷۱۱۵۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همایش آموزشی طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر موسوم به طرح ملی شهاب با حضور مسئول طرح ملی شهاب کشوردر سالن پورنگ بابل برگزار شد.

 تقی پور گفت :دانش آموز داراي استعداد برتر، تنها به فرد موفق در رقابت‌هاي تحصيلي گفته مي‌شد که بتواند به مراکز خاص مانند مدارس تيزهوشان راه يابدو اين نوع نگرش، منجر به ايجاد محدوديت براي عموم دانش‌آموزان مي‎شد اما مطابق با سياست‌هاي نوين اتخاذ شده در بنياد ملي نخبگان، دانش‌آموز داراي استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نيست، بلکه دانش‌آموزي است که توانايي برجسته‌اي در حوزه‌هاي مختلف، استعدادي از خود بروز دهد و از خلاقيت و پشتکار نيز بهره‌مند باشد.
وی افزود :هدف از تصويب و اجراي طرح، شناسايي و هدايت آموزشي، تربيتي و معنوي مستعدان از دوره ابتدايي تا پايان دوره متوسطه با سازوکار مناسب است تا هويت ديني و ملي افراد تقويت شده و احساس مسئوليت نسبت به ايفاي نقش سازنده در کشور براي آنان حاصل شود.

 مسئول طرح ملی شهاب کشور گفت :نخستين مرحله این طرح در سال تحصيلي 92-1391 آزمايشي در هفت استان براي هفت درصد دانش‎آموزان ‎پايه چهارم و پنجم ابتدايي، دوم و سوم راهنمايي و اول، دوم و سوم متوسطه اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها