تصویب ۶۲ موضوع پژوهشی درکارگروه پژوهش و فناوری

معاون اقتصادی استاندار گفت: ۶۲ موضوع پژوهشی از مجموع ۱۱۵ عنوان پژوهش دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد به تصویب کارگروه بررسی پژوهش و فناوری رسید.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۱۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و پشتیبانی استاندار در نشست بررسی اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی استان گفت: به دستگاه‌هایی که هنوز موفق به ارائه‌ی اولویت‌های پژوهشی خود نشده اند تا پایان دیماه فرصت داده می‌شود که عناوین پژوهشی خود را برای تایید نهایی به دیبرخانه‌ی این کارگروه تقدیم کنند.
محنایی افزود: براساس قانون یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های پژوهشی اختصاص یافته که باید متناسب با میزان اعتبار پژوهشی خود طرح و ارائه کنند.
وی همچنین از تشکیل ۴ کمیته برای بررسی عناوین پژوهشی خبر داد و ادامه داد: اولویت‌های ارائه شده تا هفتم بهمن ماه بررسی و نتایج نهایی برای شروع کار تحقیقی اعلام می‌شود.
در این نشست همچنین بر تلاش موسسه‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان تاکید و بیمه‌ی طرح‌های پژوهشی به عنوان یکی از نیاز‌های فعالیت‌های تحقیقاتی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
در این نشست سازمان امور اقتصادی موظف شد سود قابل تقسیم شرکت‌های غیردولتی را برای تخصیص ۳ درصدی به انجام فعالیت‌های پژوهشی اعلام کند.
همچنین چگونگی رصد تخصیص یک درصد اعتبارات در دستگاه‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفت.
ثبت به موقع اولویت‌های پژوهشی در سامانه‌ی (سَمات) از دیگر مصوبات این نشست بود.
ارسال نظرات