نماینده مجلس شورای اسلامی :

کاهش معلولیت ها با آموزش و فرهنگ سازی

آموزش و فرهنگ سازی می تواند نقش بسزائی در کاهش معلولیت ها و ایجاد راه های در توانمند سازی مددجویان داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۵۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی با حساس سازی جامعه و مطالبه گری در زمینه معلولیت ها و بزرگ نمائی عامل ایجاد معلولیت ها باید جامعه را آگاه کندوزمینه پیشگیری از معلولیت را فراهم نماید

دکتر مرتضی خاتمی افزود: در لایحه بودجه سال 97 بهزیستی نسبت به سایر ارگانها و نهادهای دولتی بدلیل حمایت از محرومین و معلولین جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اجر کارکنان بهزیستی را نزد خداوند دانست و اظهار داشت: همیشه به کارکنان بهزیستی به جهت خدمت به خانواده های رنج دیده غبطه می خورم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی انگیزه های الهی و مذهبی کارکنان بهزیستی را در راستای خدمات بهینه به جامعه هدف موثر دانست و تصریح کرد: کارکنان بهزیستی با بهره گیری از فرصت های تبلیغی و مطالعاتی و نگارش مقالات بین المللی می توانند جامعه را حساس کرده و به تکاپو بکشند.

خاتمی با اشاره به سونامی سالمندی در سالهای آتی که گفته می شود به تعداد نیروهای فعال در جامعه سالمند هم وجود خواهد داشت افزود تصریح کرد : بهزیستی می تواند دراین زمینه کارهای مطالعاتی مناسبی انجام دهد و از مطالبه گری خود قدمی عقب نشینی نکند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ایجاد مشاغل خانگی ، توسعه صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای تولید محصولات مددجویان بهزیستی را یکی از مهمترین راه های توانمند سازی آنها برشمرد و افزود: آموزش و فرهنگ سازی می تواند نقش بسزائی در کاهش معلولیت ها و ایجاد راه های در توانمند سازی مددجویان داشته باشد.

دکتر مرتضی خاتمی یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی را در برنامه توسعه ششم اجباری نمودن مشاوره ژنتیک زوجین پیش از ازدواج معرفی کرد و افزود : غربالگری ژنتیک و مشاوره های گروهی و فردی در کاهش معلولیت ها و آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در پایان از مراکز نگهداری سالمندان و بیماران روانی مزمن تحت نظارت بهزیستی استان زنجان بازدید نمود.

 

ارسال نظرات