یاداشت/

یادداشت دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کردستان در خصوص اعتراضات صنفی مردم در روز‌های اخیر

مهدوی یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص اعتراضات صنفی مردم در روز‌های اخیر یادداشتی نوشت.
کد خبر: ۸۹۶۹۸۸۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، متن این یادداشت بدین شرح است:

اعتراضات مردمی چند روز گذشته در برخی از شهر‌های کشور نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی که گا‌ها با یک سری حواشی هم همراه بود، پدیده‌ای ساده و یک جانبه نیست و تحلیل آن باید از چند جنبه‌ی مختلف صورت گیرد. در این مجال مختصرا نکاتی را عرض می‌کنم.

اول و قبل از هر چیز باید گفت: محور اصلی اعتراضات و تجمعات مردمی مختص به موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده است که صد البته حق قانونی و طبیعی مردم است تا از مسئولان بخواهند صدای درد‌های آن‌ها را بشنوند و رسیدگی کنند. مردم خیلی وقت است که از مسئولین و عملکردشان گله مندند و طی این مدت منتظر بودند تا انتظارات بر حقشان برآورده شود. انتظاراتی مثل تولید اشتغال برای جوانان، تسهیل عملی و مناسب در امر ازدواج، مبارزه با پدیده‌ی "آقازادگی" و "ژن برتر"، برخورد محسوس و قاطع با حقوق‌های نجومی، فعالیت دلسوزانه‌ی مسئولین و دوری از نگاه بالا به پایین آنان نسبت به مردم، جلوگیری از اختلاس‌ها و برخورد شدید و قاطع با مدیران فاسد و ...

این‌ها انتظارات برحق مردم هستند و مدیران و مسئولان موظف اند بدون وقفه در پی تحققشان تلاش کنند. حال آنکه متاسفانه وجود دارند برخی مدیران کاخ نشین و بی خبر از درد کوخ نشینان مستضعف که اتفاقا خودشان و انقلابشان، ولی نعمتان همانانند و بجای رسیدگی به مشکلات مردم، قارون صفتانه به فکر زر اندوزی هرچه بیشتر خود از مال مردمند.

این‌ها مشکل اصلی این مملکت و نظام مقدس آنند.



دوم؛ کیست که نداند پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین توطئه‌ها و فشار‌ها از طرف قدرت‌های عالم بر روی ایران و مردمش است. تمامی اتاق‌های فکر بزرگترین سرویس‌های جاسوسی و امنیتی دنیا در حال طراحی نقشه‌های متنوع و پرهزینه برای نابودی ایران اند که الآن دیگر پنهان هم نمی‌کنند. قطعا ثمره‌ی این نقشه‌ها در جایی مثل اعتراضات صنفی و بر بستر مطالبات معیشتی مردم ظاهر می‌شود تا مسیر شعار‌های قانونی مردم را به سوی شعار‌ها و اعمال هنجارشکنانه و همسو با منافع امریکا و صهیونیسم و سعودی ببرند. این مورد اگر با کاهش و رفع به موقع مشکلات مردم خنثی نشود، می‌تواند موجب سوءاستفاده‌ی دشمنان از آن به مراتب خطرناکتر از فتنه ۸۸ شود.

سوم؛ متاسفانه در این مواقع که وضعیت نسبتا عادی است، اگر صداوسیما کوتاهی کرده و نسبت به آن‌ها واکنش درست نشان ندهد، رسانه‌های رقیب کنترل و هدایت افکار عمومی را در دست گرفته و از کاه کوه می‌سازد و بخش مهمی از پازل مد نظر خودشان را کامل می‌کنند. مخصوصا در شرایط فعلی که فضای مجازی به شهر بی در و پیکری می‌ماند که هر کس هر چه دلش میخواهد می‌گوید و منتشر می‌کند و انگار نه انگار! همین فضای مجازی است که در مواقع حساس مانند زلزله اخیر کرمانشاه و ... با موج سازی اخبار دروغ، "نارضایتی کاذب" در مردم ایجاد می‌کند که تهدیدی جدی علیه امنیت روانی مردم است و باید جدا فکری برای آن کرد. بازهم می‌گویم صداوسیما ضعیف ظاهر شده و می‌شود. به قول عزیزی صداوسیما مثل تانکی می‌ماند که به جای جنگ و دفاع، الآن دارند با آن مسافرکشی می‌کنند!

قطعا موارد دیگری هم هستند که نقش آفرینند در پدیده‌هایی اینچنینی، ولی به نظر می‌رسد این سه جنبه تاثیر بیشتری داشته باشند و اگر درست و به موقع با آن‌ها مواجه شویم، هیچ مشکلی بوجود نمی‌آید. اعتراض حق هر ایرانی است و قانون جمهوری اسلامی - برخلاف بسیاری از حکومت‌های جبار و مدعی - این حق را کاملا به رسمیت شناخته تا هر کسی آزادانه حرف دلش را بگوید. مهم این است ما هم بخوبی از این آزادی استفاده کنیم و قدردان آن باشیم.


خدا می‌داند که اگر خدای ناکرده کوچکترین آسیبی به نظام مقدس اسلامی وارد شود، چه سیلی‌های محکمی که ما ایرانیان از دست مستکبرین و شیاطین عالم نمیخوریم.

قطعا و به امید خدا تمامی مشکلات مردم به همت جوانان همین مملکت برطرف می‌شود و مردم تا آخر، پای حفظ انقلاب اسلامی می‌ایستند. هرچند که زالو صفتان و خوک صفتان و روباه صفتان چیز دیگری بخواهند.

️. ح. مهدوی - دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کردستان

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات