فعال رسانه ای شهر ری:

بافت فرسوده، مشوقهایی که هیچ وقت درست محقق نشد

خبرگزاری بسیج: بافت های فرسوده به دلیل معضلاتی همچون پایین بودن کیفیت زندگی، کاهشِ امنیت، مشکلات ترافیکی، فضاهای بی دفاع، ترس، بالا بودن جرم و بزه نیازمند استراتژیهای بنیادین جهت تغییرات اساسی در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، محیطی و ... هستند.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۹۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  محمد حسین عباسی فعال رسانه ای شهر ری و سرپرست دوهفته نامه عصر جوان گفت:سالهاست که هر کسی در هر منصبی که مرتبط با  فعالیتهای عمرانی و اجرایی  است از اعضای شورای شهر گرفته تا شهردار هنگامی که وارد پست اجرایی خود می شوند چنان در مورد بازسازی و ایجاد تسهیلات ویژه  برای بافت فرسوده صحبت می کنند که گویی از همان فردا این شعارها تبدیل به عمل می شود و بافت فرسـوده که به نوعی هم تهدید و هم فرصت در شهرها محسوب می شوند به سرعت وارد فاز بهسازی می شوند.

 وی گفت: بافت های فرسوده که تظاهر نوعی بیماری در ساختار مجموعه های  زیستی و عموماً مناطق شهری محسوب می گردند هر روز بر آن افزوده و وعده ها هم یکی در میان با اعمال انواع سلیقه ها محقق می شود اینکه چه عواملی باعث بروز و شکل گیری بافت فرسوده در شهرهای قابل توسعه دخیل هست می توان از  مهمترین آن به عوامل کالبدی، عملکردی، زیست محیطی، اقتصادی- اجتماعی، فرهنگی اشاره کرد.

عباسی با اشاره به اینکه تأثیر مخرب هر یک از عوامل فوق سبب کاهش ارزشهای کمی و کیفی محیط زیست، در محدوده هایی از شهر می شود گفت: با نزول ارزشهای سکونتی- عملکردی در این قبیل محدودهها امر نوسازی، بازسازی و بهسازی در آنها متوقف می گردد و میل به عدم تغییر و تحول در آنها فزونی می یابد و حالت فرسودگی و ناکارآمدی در آنها مستولی می شود و بدین ترتیب بافت فرسوده شهری به عنوان بازتابی از تاثیر عوامل مخرب شکل می گیرد و به صورت فضایی که به تدریج متعلق به همه کس و غیر قابل سکونت برای هر کس باشد به حیات خود ادامه میدهد.

وی با تاکید براینکه بافتهای فرسوده به دلیل معضلاتی همچون پایین بودن کیفیت زندگی، کاهشِ امنیت، مشکلات ترافیکی، فضاهای بیدفاع، ترس، بالا بودن جرم و بزه نیازمند  استراتژیهای بنیادین جهت تغییرات اساسی در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، محیطی و ... هستند افزود: شهرستان ری که بخش مرکزی آن جزء منطقه 20 شهرداری تهران نیز محسوب می شود با ١٣٧ هکتار  و حدود پنج هزار پلاک میتوان گفت از این قاعده مستثنی نیست و  باتوجه به بازدید آخر رئیس شورای شهر تهران از منطقه 20 و عدم رضایت وی نسبت به احیاء بافت فرسوده منطقه 20، که به نوعی هم روی گسل قرار دارد به صراحت و بدون تعارف  می توان گفت عملکرد شهردار منطقه 20 در این راستا قابل قبول نیست.

 عباسی ادامه داد : شهردار منطقه 20  در طی جلسات متعددی در رابطه با احیاء بافت فرسوده قول هایی به مردم داد که تا به حال این قولها عملی نشده است که از جمله این وعده ها میتوان به رایگان بودن انشعاب آب و برق اشاره کرد که  در این خصوص مدارک موجود است.

ارسال نظرات