سید عزت اله ضرغامی در یاسوج:

9دی حماسه سوم مردم ایران بود

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما امروز در جمعحماسه ۹ دی انقلاب سوم مردم ایران +عکس تجمع کنندگان بزرگداشت مراسم ۹ دی در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج گفت: بعد از ۲۲ بهمن ۵۷، سیزدهم آبان ۵۸ حماسه ۹ دی ماه ۸۸ انقلاب سوم بود، چون اوج بصیرت، فهم و رفتار عقلانی خودجوش مردم را نشان داد.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۱۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
سید عزت اله ضرغامی اضافه کرد: تجمع و استقبال مردم از اینگونه مراسم با وجود هجمه‌ها و تبلیغات گسترده ضد انقلاب در سایت‌ها و ماهواره ها، دشمنان نظام و انقلاب را نا امید‌تر از قبل کرده است.
عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی امروز با وجود مشکلات و گرفتاری‌های موجود می‌خواهند ببینند مردم هنوز پای ارزش‌های خود ایستاده اند و با انقلاب و خون شهدا ارتباط خود را قطع نکرده اند؟
وی با اشاره اینکه رییس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود مطلبی نوشت با این مبنا که مردم ایران مشکلات دارند و از مسیر انقلاب بر می‌گردند افزود: این در حالی است که بر خلاف ادعای ترامپ دوربین‌ها در ایران چیز دیگری را نشان می‌دهد.
ضرغامی اضافه کرد: مردم با این تجمع نشان دادند پیوند خود را با انقلاب هرگز قطع نکرده اند.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه حرف تقلب در انتخابات یک بهانه بودگفت: ما در تهران با سران فتنه جلساتی داشتیم، رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کردند و با سران فتنه مدارا می‌کردند، من با آنان صحبت کردم، اما گویا قرار نبود حرف حق پذیرفته شود و حرف تقلب یک بهانه بود. وی افزود: رهبری هم آمد و به سران فتنه فرمود: "به مردم بگویید که تقلب نشده است، شمارش آرا هنوز شروع نشده مردم دارند رای می‌دهند"، ولی موسوی می‌گوید من با فاصله زیاد بر اساس اطلاعات واصله برنده هستم بعد هم می‌گوید مردم باید بیایند در خیابان و حق خود را بگیرند و به من (ضرغامی) می‌گوید که من می‌خواهم با مردم صحبت کنم.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اضافه کرد: خسارت‌های زیاد به شهر وارد کردند، شهید دادیم، کسانی بودند که فریب خوردند و در این درگیری‌ها کشته شدند که این مایه تاسف است.
وی به برخی از نوار‌های ضبط شده از برخی سران فتنه اشاره کرد و ادامه داد: همه خلاف قانون بود شورای پنج نفره که صدا و سیما نیز عضو آن است حرف‌های آن‌ها را خلاف تشخیص داد وقتی من از رهبری سوال کردم فرمود: " بگذارید پخش شود که فردا نگویند نگذاشتند حرف بزنیم" با وجود خلاف بودن حرف‌های سران فتنه، ولی صحبت‌ها به توصیه رهبری پخش شد و بهترین تریبون‌ها در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
وی با بیان اینکه فاصله آرا فاصله‌ای نبود که بگوییم تقلب شده است افزود: یک جمله رهبری خطاب به آنان فرمود:: " شما مرز بندی کنید، حرفتان را بزنید و اعتراضتان را مطرح کنید به شکایت شما رسیدگی می‌شود، حتی زمان اعلام نتایج انتخابات را برای رسیدگی به اعتراضات عقب انداختند، هدف رهبری فقط کنترل فتنه و رفع بهانه بود که دوباره آن‌ها بهانه بازشماری آرا را مطرح کردند و بعد از آن نیز عنوان کردند بحث شمارش اصلا مطرح نیست کل مملکت تخلف شده است!
ضرغامی با اشاره به اینکه با این همه اوصاف آن‌ها عصر عاشورا آمدند هلهله و بی حرمتی کردند و کف سوت زدند گفت: اگر سران فتنه عقل سیاسی داشتند باید توصیه رهبری را گوش می‌کردند و می‌گفتند که این اخلال گران و توهین کنندگان به عاشورا و اعتقادات مردم با ما نیستند و این کار سختی نبود، اما آن‌ها این کار را هم نکردند و گفتند معترضان خیابانی امت خداجویی هستند که به حمایت از ما به خیابان‌ها آمده اند.
وی ادامه داد: امروز دنیا متحیر است وقتی جمهوری اسلامی پس از این همه فشار مانند سوریه، عراق و یمن نمی‌شود متوجه می‌شوند که ساختار ایران اسلامی بر اساس، ولی فقیه است و این ساختارجلوی توطئه‌های دشمنان را گرفته است.
رییس اسبق رسانه ملی در ادامه گفت: ۹ دی از این جهت مهم است که شما مردم عزیز در این گرد و غبار فتنه که عده‌ای گول خوردند و راه را اشتباه رفتند و نماد انحراف شدند راه را از بی راهه پیدا کردید.
ضرغامی افزود: رهبری با تشکر از حضور مردم در ۲۲ بهمن فرمود: " مردم حماسه‌ای بزرگ آفریدند و اینکه مردم می‌آیند و قدرت خود را به دشمن نشان می‌دهند معنای این نیست که راضی هستند و گله ندارند بلکه مردم از مسئولان حتی بنده هم (رهبری) گله دارند و امروز کشور در شرایط سختی است که بخشی به تحریم‌ها و بخشی به سوء مدیریت‌ها مرتبط می‌شود".
آقای ضرغامی با بیان اینکه مردم وقتی می‌بینند که مسئولان درگیر دعوا‌های مشمئز کننده هستند و به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود نگران می‌شوند ادامه داد: با عده‌ای که مالباخته بودند و اعتراض می‌کردند حرف زدم آن‌ها گفتند فقط پول خود را می‌خواهیم و اضافه هم نمی‌خواهیم البته برخی سعی می‌کنند با شعار‌های ساختار شکنانه این تجمع‌ها را به سمت دیگر ببرند، اما مردم با هوش هستند.
عضو شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد:اگر انتقاد از شخصیتی یا نهادی یا ارگانی می‌شود این نشان از مقابله با نظام نیست، نظام مساوی اشخاص نیست اگر مساوی بود سران فتنه که ادعای زیادی دارند مردم به آن‌ها گوش می‌دادند، شاخص ما رهبری است.
وی با اشاره به اینکه امروز مردم با حضور خود پاسخ یاوه گویی‌های دشمنان را دادند ادامه داد: مردم یاسوج اوج بصیرت و انقلابی بودن خود را نشان دادند و خودجوش به صحنه آمدند حق شناسی کردند، مسیر شهدا را ادامه دادند و پیوند دوباره‌ای با رهبری بستند و دشمنان دیدند که مردم هنوز پای این‌ها ایستاده اند.
ارسال نظرات