امام جمعه اردکان:

پیام اصلی حماسه 9 دی ایستادگی بر سر اصول نظام است/ در برابر تحریف حماسه 9 دی باید هوشیار باشیم

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه مردم ایران علیرغم همه اختلاف سلیقه ها پای آرمان ها انقلاب ایستاده اند گفت: پیام اصلی حماسه 9 دی ایستادگی بر سر اصول نظام است.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۹۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به آیه 48 سوره بقره گفت: خداوند در این آیه می فرماید؛ بترسید از روزی که هیچ کس به درد هیچ کس نمی خورد و شفاعت و پارتی کسی به درد شما نمی خورد جز کسانی که خداوند به آنها اجازه شفاعت داده است و آنجا فقط اعمال است که به درد می خورد.
وی با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به بیان گوشه ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و افزود: اولین مرتبه لقب معصومه را حضرت امام رضا (علیه السلام) به حضرت معصومه داد و فرمودند؛ هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که به زیارت من آمده است.
امام جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت هفتم دیماه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزیو تشکر و قدردانی از زحمتکشان در این عرصه اظهار داشت: ترویج سواد و علم یکی از برکات این انقلاب بوده است. بنا بر آمار وقتی انقلاب اسلامی پیروز شدحدود 47 و نیم درصد مردم اهل سواد بوده اند یعنی کمتر از نصف جمعیت 36 میلیونی آن زمان، مردم کشور سواد داشتندولی اکنون بیش از 98درصد از مردم باسواد هستند.
حجت الاسلام شاکر افزود: دین اسلام برعکس بعضی از ادیان انحرافی دیگر بر موضوع ترویج علم و سواد تأکید بسیار دارد و اهل بیت (علیهم السلام) هم تأکید کرده اند که هرچه مردم آگاهتر و عالم تر بشوند حقانیت معارف اسلام را بیشتر متوجه می شوند و پای بندی آنها به این موضوع بیشتر می شود.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت تصریح کرد: پیام اصلی 9دی، ایستادگی اکثریت مردم بر سر دفاع از اصل نظام و آرمانهای آن مانند ولایت فقیه، قانون اساسی و اسلامیت نظام بوده است.9دی ثابت کرد که مردم پای این آرمانها و پای اصل نظام با همه اختلاف سلیقه ایستاده اند و با هیچ کسی هرچند زحمت کشیده و سابقه داشته باشد تعارف ندارند.
وی افزود: از برکات این فتنه ای که در سال 88 به پا شد این بود که جایگاه امامت و ولایت در کشور ما خیلی برجسته و آشکار شد.مردم نقش امام و ولی را در اینجا دیدند که چگونه آمد و این فتنه را که خیلی خطرناک بود و می رفت تا نظام ما را ساقط کند مدیریت کرد تا جایی که امروز نتایج خوب آن را می بینیم. اگرآن روز مقام معظم رهبری در برابر مدعیان تقلب و در برابر درخواست نابجای آنها کوتاه می آمد و انتخابات ابطال می شد اعتماد مردم به انتخابات و صندوقهای رأی برای همیشه از بین می رفت.
حجت الاسلام شاکر گفت: نتیجه این ایستادگی این بود که مردم درسال92 و 96 دوباره با این شور و هیجان آمدند و در انتخابات شرکت کردند چون به این انتخابات و نظام اسلامی اعتماد داشتند. برای یک نظام مردم سالار و نظامی که شعار دموکراسی سر می دهد هیچ چیزی بدتر از بی اعتمادی مردم نیست. لذا مقام معظم رهبری در جایی فرمودند؛ تهمت زدن به یک شخص گناه بزرگی است و اما تهمت زدن به نظام اسلامی گناهش بزرگ است که تهمت بزنند که نظام تقلب کرده است و در رأی مردم دست برده است.مقام معظم رهبری نگذاشتند این روال ادامه پیداکند و اعتماد مردم از دست برود.
وی با اشاره به سابقه تحریف و دغل کاری در تاریخ اسلام اظهار داشت: امروز عده ای در صدد تحریف حماسه 9دی هستند و میخواهند مقصران و متهمان را جابجا کنند. همه باید بدانند اگر مظلوم فنته 88 هم ظالم بشود و اگر طرف های این موضوع اعتقاد و باورشان نسبت به نظام عوض شود دامن مقصران، بانیان و حامیان فتنه پاک نخواهد شد آنهاییکه این نظام را تا لب پرتگاه بردند و امنیت جان و مال مردماز دست رفت. مملکت ما هشت ماه آرامش نداشت و دشمنان به این نظام طمع کردند. مقام معظم رهبری بارها فرمودند؛ یکی از گناهان بزرگ این حامیان فتنه این بود که چشم طمع دشمنان رابه سوی این نظام باز کردند.
امام جمعه اردکان با بیان روایتی از حضرت علی (علیه السلام) گفت: در خیانت یک مجموعه، در خیانت یک فرد و در خیانت یک رخداد همین بس که مورد حمایت و مورد اعتماد دشمنان قرار بگیرد. در فتنه 88 این حمایت صورت گرفت به گونه ای که ریگی، بنی صدر، رئیس جمهور آمریکا و اسرائیل و حتی کسانی مثل رجوی منافق و سلطنت طلب ها همه طمع کردند و این مسیر را پشتیبانی کردند.
وی افزود: بیش از هزار شبکه ماهواره ای صحنه گردان آشوب های این هشت ماهه مملکت ما شدند که بیش از 30 نفر از مردم کوچه و خیابان در آن کشته شدند. این حوادث اگر تحریف و فراموش شود و در تاریخ هم برعکس نوشته شود خداوند از همه کسانی که در آن دخیل بوده اند و یا حمایت کردند و یا دلشان با آنهاست حساب سختی خواهد کشید.
بیان آثار گناهانی مانند احتکار، ربا و موسیقی حرام در زندگی انسان و همچنین لزوم دعا کردن برای نزول باران از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.
ارسال نظرات