مدیر روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی در گفتگو با «بسیج»:

جایگاه حضرت عیسی(ع) در زمان ظهور منجی عالم بشریت

امیر رهبر گفت: از روایات شیعه و اهل سنت، استفاده می‌شود که هنگام خروج حضرت‌ مهدی علیه‌السلام، حضرت ‌عیسی علیه‌السلام از آسمان فرود آمده، در نماز به امام ‌زمان(عج) اقتدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۰۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

جایگاه حضرت عیسی(ع) در  زمان ظهور منجی عالم بشریتامیر رهبر مدیر روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که جایگاه حضرت عیسی (ع) در ظهور کجا قرار دارد  پاسخ دادند: اجازه بدهید اول مصاحبه را با کلامی از قرآن کریم جهت تبرک مصاحبه آغاز کنم :"سلام و درود خدا بر من باد، آن روز که متولد شدم، آن روز که می‌میرم و آن روز که زنده برانگیخته می‌شوم."سوره مریم/33

وی افزود: از طرف خود و مجموعه مؤسسه غدیرشناسی این عید پاک به تعبیر مقام معظم رهبری را به همه مسیحیان و مسلمانان تبریک می گویم و  از خبرگزاری بسیج که به همه موضوعات و مناسبت ها می پردازد تشکر ویژه ای دارم.

رهبر  تصریح کرد: در مورد سوال شما باید عرض کنم که با مراجعه به روایات، نام بعضی از پیامبران الهی را می توان یافت که در حکومت امام مهدی (عج) حضور خواهند داشت و آن حضرت(عج) را یاری خواهند کرد. مهم ترین آنان حضرت عیسی(ع) است. در روایتی علاوه بر ایشان، نام حضرت ادریس، خضر و الیاس نیز آمده است که در کنار امام مهدی(عج) حضور دارند.

 مدیر روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی بیان داشت: از روایات شیعه و اهل سنت، استفاده می‌شود که هنگام خروج حضرت‌ مهدی علیه‌السلام، حضرت ‌عیسی علیه‌السلام از آسمان فرود آمده، در نماز به امام ‌زمان(عج) اقتدا خواهد کرد. بخاری به سند خود از رسول‌ خدا(ص) نقل می کند: «کیف انتم اذا نزل ابن مریم فیکم و امامکم منکم؛ چگونه‌ای زمانی که فرزند مریم فرود آید، درحالی‌که امام بر شما فردی از خودتان است.

رهبر ادامه داد: جمله خودم را با فرمایشی از امام مهربانی امام رضا (ع) تزیین  می کنم که  می فرمایند: هر گاه مهدی(عج) که از اولاد من است - خروج كند عیسى بن مریم علیهما السّلام نازل می‌شود و پشت سر او نماز می‌خواند.

وی گفت: لذا به تعبیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی شايد علت بيعت و همرا هي حضرت عيسي (ع) با امام زمان (ع) اين باشد كه در هنگام ظهور حضرت، مسيحيان جذب امام شوند، يعني هنگامی که حضرت عیسى از آسمان نزول و با امام زمان(ع) بیعت نمود، مسیحیان به این حقیقت پی‌می‌برند که موعود همگان امام زمان(ع) است، بر اين اساس همراهي حضرت عيسي (ع) با امام ، درگرايش مسيحيت به امام تاثير خواهد داشت .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار