اداره ثبت اسناد مرجع قانونی ارائه آمارطلاق و ازدواج

مدیرکل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بااداره ثبت اسناد مرجع قانونی ارائه آمارطلاق و ازدواج بیان اینکه مرجع قانونی برای ارائه آمار ازدواج و طلاق سازمان ثبت اسناد و املاک است گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک وابسته به قوه قضائیه بنا به وظایف قانونی، دستگاه متولی آمار مربوط به ازدواج و طلاق در کشور محسوب می‌شود و دفاتر ازدواج و طلاق نیز زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۴۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
سعید محوری افزود: در شش ماهه اول امسال ۴ هزار و ۳۱۷ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده در حالیکه این آمار در مدت مشابه پارسال ۴ هزار و ۳۷۷ مورد بود که کاهش ۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی همچنین از کاهش ۶ درصدی طلاق در استان در مقایسه باسال گذشته (۸۵۱ واقعه طلاق) خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۴ واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: نبود تفاهم و امکان سازش (۴ / ۳۴ درصد)، دخالت خانواده‌ها (۷ / ۱۳ درصد)، ترک زندگی (۵ / ۸ درصد)، محقق نشدن شروط ضمن عقد (۸ / ۴ درصد) و اعتیاد به مواد مخدر (۲ / ۴ درصد) ندادن نفقه (۴ درصد) و ضرب و شتم و یا سوء رفتار مستمر (۳ درصد) و بیکاری (۸ / ۲) از مهمترین عوامل طلاق در استان است.
ارسال نظرات