خبرهای داغ:
توسط بسیج جامعه زنان کشور منشر شد؛

انتشار دو جلد کتاب در زمین سبک زندگی اسلامی

مینواصلانی در مراسم رونمایی از 5 کتاب سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه این سازمان تا کنون دو جلد کتاب در خصوص سبک زندگی منتشر کرده است، از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواست تا به موضوع تبیین ابعاد زن مسلمان و انقلابی در قالب الگوی سوم بپردازد.
کد خبر: ۸۹۶۵۲۹۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس بسیج زنان کشورخبرگزاری بسیج، در هفته پژوهش، از پنج عنوان کتاب که توسط مدیریت پژوهش سازمان بسیج جامعه زنان کشور منتشر شده بود در مرکز تبادل کتاب تهران با حضور مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از مدیران این سازمان و احسان صاحب‌جمعیان نویسنده دو کتاب «خانم فرمانده» و «تربیت انقلابی»  برگزار شد.

 در این مراسم مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه این سازمان از سوی  انتشارات لشکر فرشتگان وابسته به سازمان بسیج زنان کشور تا کنون 2 جلد کتاب در زمینه سبک زندگی منتشر کرده است، گفت: امروز نیز به حول و قوه الهی از کتاب های «الگوی سوم»، «زن در گفتمان امامین جمهوری اسلامی ایران» به دو زبان عربی و انگلیسی، «خانم فرمانده» و «تربیت انقلابی» رونمایی می کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کتاب‌ها با توجه به نیاز روز جامعه منتشر شده است، افزود: در این زمنیه گروه سنی خاصی را مدنظر قرار دادیم و متناسب با نیاز آنان به ارائه مطلب و تولید محتوا پرداختیم.

وی با اشاره به کتاب « الگوی سوم»، الگوی رفتاری زن در خانواده و جامعه، به قلم فرج الله هدایت‌نیا است. گفت: این کتاب در مورد پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید است که در این پیام با رد الگو بودن زنان شرقی که منفعل هستند و زنان غربی که استفاده ابزاری از آن ها می‌شود، زنان مسلمان انقلابی ایران به عنوان زنان الگوی سوم جهان معرفی شده است، زیرا توانایی الگوشدن برای تمام زنان آزاده در جهان را دارند.
 

اصلانی افزود: امام خامنه ای در پیام شان به  نخستین کنگره هفت هزار شهید زن ، الگوی مناسب برای زنان را الگویی که نه شرقی و نه غربی دانسته اند و فرموده اند که الگوی سوم  زنی مجاهد، انقلابی، تأثیرگذار و خانواده‌ محور را ترسیم می‌کند.

رئیس بسیج زنان کشور گفت: برای تبیین این الگو سازمان بسیج زنان بیش از 20 نشست با کشورهای دیگر داشته است و تلاش کرده تا این الگو را جهانی کند. در این زمینه نشستی در سوریه نیز داشتیم و به زودی در عراق نیز نشستی دراین خصوص برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: کتاب الگوی سوم، دومین کتابی است که از سوی این سازمان با محوریت پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید نگاشته شده است، و  جلد سوم این کتاب نیز طی سال آینده منتشر می‌شود.

اصلانی در ادامه از توزیع کتاب الگوی سوم در 16 استان به گردشگران خارجی، خبرداد و گفت: استقبال خوبی نیز از این اقدام انجام شده است. همچنین چاپ دوم این کتاب را نیز به زودی انجام خواهیم داد.
 

رئیس سازمان بسیج زنان کشور از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواست تا به موضوع تبیین ابعاد زن مسلمان و انقلابی در قالب الگوی سوم بپردازد و گفت: مصداق‌های عینی این زنان در جامعه امروز ما وجود دارد و ما نیز سعی کردیم با برگزاری کنگره شهدای زن این افراد را به جامعه معرفی کنیم اما این امر نیاز به هم افزایی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با موضوع زنان و خانواده دارد.
 

اصلانی در پایان به کتاب زن در گفتمان امامین انقلاب اسلامی، که در دو جلد انگلیسی و عربی منتشر شده است اشاره و عنوان کرد: هدف از انتشار این کتاب آشنایی زنان غیر ایرانی که به صورت گردشگر به کشور سفر می‌کنند با این اندیشه‌های والا است که بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی شامل موضوعات متعددی می‌شود و با کلی‌گویی نمی‌توان راه به جایی برد، گفت: بنابراین سعی کردیم موضوعات را به صورت جزئی تری برای جامعه هدف تبیین کنیم؛ بدین جهت در دو کتاب اشاره شده موضوع مهارت‌های فرزندپروری و همسرداری را مورد توجه قرار دادیم.

در ادامه مراسم بعد از پخش کلیپی زیبا که توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور ساخته شده بود، احسان صاحب جمعیان، نویسنده دو کتاب  «خانم فرمانده» و «تربیت انقلابی» طی سخنانی گفت: سعی کرده‌ام در این دو کتاب محتوای جذاب و خواندنی برای خانواده‌های انقلابی بیاورم. در بحث محتوا نیز در هر دو کتاب تربیتی انقلابی بر مبنای روانشناسی و دین را تبیین کرده‌ام تا خانواده‌ها امکان تربیت انقلابی فرزندان را داشته باشند.

وی ادامه داد: در کتاب «خانم فرمانده» تجاربی را به قلم در آ‌مده است تا نشان دهد که یک زن انقلابی هم می‌‌تواند در جامعه فعالیت کند، هم بسیجی باشد و هم به خانواده خود رسیدگی کند. این کتاب هم از نظر ساختاری و هم محتوایی کار جدیدی است.

در پایان این مراسم، از کتاب الگوی سوم با تألیف فرج‌الله هدایت‌نیا رونمایی شد، این کتاب با مضمون الگوی رفتاری مطلوب برای زن مسلمان در خانواده نوشته شده است. کتاب مذکور در 5 فصل و با موضوعاتی همچون مبنای الگوی سوم، شاخص‌های این الگو و بسته‌های الگوی سوم به قلم در آمده است.

کتاب «امرء فی‌ فکره الامامین» نیز در این نشست رونمایی شد، کتاب مذکور نیز در سه فصل و با بیان شخصیت و منزلت زن از نظر رهبر، جایگاه و نقش زن در خانواده و نقش زن در اجتماع به قلم در آمده است.

همچنین تقدیر و تشکر از نویسندگان این 5 عنوان کتاب از دیگر بخش های این مراسم بود که با حضور سرکار خانم کریمیان نماینده دکتر ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری صورت گرفت.

ارسال نظرات