نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

فلسفه نماز جماعت در باهم بودن است

فلسفه نماز جماعت باهم بودن است و ثوابی هم که به نماز جماعت می دهند برای همراهی آن می دهند.
کد خبر: ۸۹۶۴۹۷۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در هشتمین برنامه ی "پیوند مدرسه،مسجد"در حسینیه ی اعظم زنجان گفت: قرآن کتاب زندگی ماست و  شما را به درست ترین، قوی ترین و محکم ترین راه هدایت می کند،قرآن برای هدایت همه انسان ها آمده است، منتهی بعضی از انسان ها از این کتاب پیروی می کنند و به نجات و سعادت می رسند و تعدادی هم تبعیت نمی کنند و خودشان نتیجه اش را می بینند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر برگزاری نماز ها بصورت جماعت افزود: فلسفه نماز جماعت باهم بودن است و ثوابی هم که به نماز جماعت می دهند برای همراهی آن می دهند. ابن مسعود از اصحاب نزدیک پیامبر و جزء کاتبان وحی است.وی یک روز وقتی  به نماز جماعت رسید پیامبر(ص) بسم الله الرحمن الرحیم را گفته بود و شروع به خواندن سوره حمد نموده بود به جماعت پیوستند یعنی از بسم الله الرحمن الرحیم نماز جماعت  جا ماند، وقتی به منزل رسید یک برده آزاد کرد تا ثواب از دست رفته  بسم الله الرحمن الرحیم نماز جماعت را جبران کند .

وی اظهار داشت: از امروز شما  مکلف شدید، یعنی مسئول شدید، بزرگ شدید، به حساب آمدید  نور چشمان آینده مال شماست ، اگر جامعه ای زیبا می خواهید از حالا پی ریزی کنید. زشت و زیبای آینده جامعه به دست شماست. از امروز برای عمل تصمیم بگیرید. برای ساختن آینده خودتان باید تصمیم بگیرید.اگر زندگی و آینده بهتر را می خواهید و حتما باید اینطور باشد خودتان به فکر باشید چرا که مدیران و گردانندگان چرخ های سیاست و اقتصاد و شکوفا کنندگان جامعه و عامل رشد و ترقی و تعالی جامعه شما خواهید بود.

همزمان با گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز،هشتمین برنامه ی پیوند:"مدرسه و مسجد "باحضور نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و دانش آموزان مدرسه مرتضی رضایی کلج در حسینیه اعظم زنجان برگزار گردید.

 

ارسال نظرات