خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری بناب خبر داد؛

معدوم سازی 777هزار قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای مرغی در بناب

سرپرست فرمانداری بناب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از معدوم سازی 777 هزار قطعه مرغ بخاطر شیوع آنفولانزای مرغی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۴۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین رفیعی اظهار داشت:  در جریان زلزله اخیر که در غرب کشور اتفاق افتاد 53 واحد ساختمانی نیز در سطح شهرستان بناب خسارات جزئی دیدند که به دنبال دریافت کمک های دولتی برای بازسازی این واحدها هستیم.

وی ضمن قدردانی از مردم و آمادگی دستگاه های مختلف شهرستان برای کمک به هموطنان زلزله زده، بر آمادگی مردم و مسئولان جهت حفظ آمادگی خود در برابر زلزله های احتمالی تأکید کرد.

رفیعی با بیان اینکه امسال بالغ بر 87 میلیارد تومان سرجمع خسارات وارده به کشاورزان منطقه از بابت سرمازدگی و خشکسالی برآورد شده است؛ افزود: از این میزان خسارت وارده تاکنون بیمه محصولات کشاورزی نسبت به پرداخت 2 میلیارد و 370 میلیون تومان خسارت اقدام کرده است و این مبلغ در قبال میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان مبلغ ناچیزی است.

سرپرست فرمانداری بناب تصریح کرد: این تعلل در پرداخت خسارات بیمه شدگان باعث می شود که کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات کشاورزی خود نداشته باشند.

رفیعی سپس خاطرنشان کرد: امسال در اثر شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در منطقه 31 واحد مرغداری نیز صدمه دیدند که در این جریان 777 هزار قطعه مرغ معدوم سازی شدند.

به گفته وی، از 31 واحد مرغداری خسارت دیده 13 واحد آن به صورت غیرمجاز فعالیت داشتند و تنها 18 واحد مرغداری شهرستان دارای پروانه و بیمه هستند.

نماینده عالی موقت دولت در شهرستان بناب ادامه داد: متأسفانه عمده مرکز شیوع این بیماری نیز از طریق مرغداری های غیررسمی بوده است.

رفیعی اذعان کرد: میزان خسارات وارده از ناحیه شیوع آنفولانزای مرغی در شهرستان بناب بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: چون آثار این بیماری به احتمال زیاد برای سال آینده نیز در منطقه باقی می ماند، از این رو ضروری است تمامی دستگاه ها همچنان آمادگی لازم را برای پیشگیری از این بیماری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها