تدارک شبکه استانی زنجان برای شب یلدا

شبکه اشراق در بلندترین شب سال برنامه های متنوعی را برای همراهی با هم استانی های شب تدارک دیده است .
کد خبر: ۸۹۶۴۳۱۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در این واپسین شب های پاییزی که مردم زنجان همانند سایر هم وطنان در تکاپوی  استقبال از بلندترین شب سال هستند ، شبکه اشراق نیز برنامه های متنوعی را برای همراهی را هم استانی های عزیز در این شب تدارک دیده است .

 سیمای مرکز زنجان ویژه برنامه «چله گجه سی» را در این شب به صورت زنده به روی آنتن خواهد برد .

مدت این ویژه برنامه 120 دقیقه است که به تهیه کنندگی فریدون قدیری و کارگردانی مهرداد خلیلی با آیتم های متنوع و جذابی  مانند گزارش طنز ، اجرای زنده موسیقی محلی و پاپ ، نمایش تکم خوانی ، حضور مهمانان مختلف در برنامه ، بیان آداب و رسوم مردم در شب یلدا قصد دارد ساعات شاد و به یاد ماندنی را برای بینندگان خود فراهم نماید .

علاوه بر این معاونت سیما برنامه آلاچیق(خانواده) را در آخرین روز از پاییز به این موضوع اختصاص داده و قرار است آداب و رسوم خانواده ها در بلندترین شب سال در قالب آیتمهای مختلف بیان شود .

همچنین برنامه صبحگاهی شبکه اشراق با عنوان «سلام زنجان» نیز در بخشی از برنامه به این موضوع پرداخت خواهد نمود.

رادیوی استانی زنجان نیز دو ویژه برنامه زنده برای شب یلدا تدارک دیده است . برنامه «ائل چله سی» اولین برنامه رادیو می باشد که ساعت 17/30 از محل موزه کارخانه کبریت به صورت زنده و به مدت 90 دقیقه میهمان شنوندگان خود خواهد بود . این برنامه شاد آیتمهای متنوعی از قبیل بیان آیین های سنتی زنجان در این شب ، موسیقی با کلام و بی کلام، نمایش طنز، حضور میهمانان در برنامه را برای هم استانی ها به ارمغان خواهد آورد .

برنامه دیگر معاونت صدا  «آی آیشیقیندا» می باشد که به صورت زنده از ساعت 22 و به مدت 70 دقیقه پخش خواهد شد . این برنامه نیز آیتمهای مختلف و متنوعی را برای این شب بلند تدارک دیده است که از آن جمله می توان به بررسی آداب و رسوم مردم زنجان در این شب ، بازخوانی برخی داستهای کهن، موسیقی شاد، نمایش اشاره نمود .

معاونت خبر نیز در کنار دیگر معاونتهای تولیدی  گزارشهای متنوعی از آداب و رسوم و برنامه های مختلف این مناسبت تولید نموده و پخش خواهد کرد .

ارسال نظرات