پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با «بسیج»:

استفاده ابزاری از زنان کرامت آنها را از بین می برد

شمس اللهی گفت: يك زن كه در عرصه اجتماعي فعال است در عرصه هاي مربوط به زنان فعال است زني كه حريمش را در فعاليتها حفظ مي كند اين زن صد سال هم كه عمر كند باز هم مورد تكريم است.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۱۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

عبدالصالح شمس اللهی نویسنده و پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات گفت:  هر رئيس جمهوري كه مي آيد وعده وزير زن مي‌دهد. حالا بعضي مثل دولت نهم به وعده خود عمل مي‌كنند و بعضي مثل دولت یازدهم می زنند زير وعده خود مثل خيلي ديگر از وعده هاي ديگرشان؛ اما حرف اين است مگر مهم است كه ما وزير زن داشته باشيم؟! مهم اين است وزيري داشته باشيم كه براي زنان برنامه داشته باشد؛‌آن خانمي كه دل به وزير شدن در دولت بسته با همه تحصيلات بايد بفهمد كه كالاييست كه وجه المصالحه راي آوري آقاي رئيس جمهور است؛ فهم اين مسئله كار سختي هم نيست.

شمس اللهی گفت: اين مسلم است كه بردگي با كرامت در تضاد است كرامت زن به اين است كه در جايگاهي قرار بگيرد كه هويت مستقلش خدشه دار نشود اين چه كرامتيست كه به واسطه عشوه گري يك زن كالايي بفروشند.

وی افزود: اين شان زن را با يك قوطي دستمال كاغذي برابر كرده است. يك كالا گارانتيش كه تمام شد دور مي‌افتد يك مانكن و يا مدل هم كمي كه صورتش به پيري افتاد ديگر بايد در خانه بنشيند اما يك زن كه در عرصه اجتماعي فعال است در عرصه هاي مربوط به زنان فعال است زني كه حريمش را در فعاليتها حفظ مي كند اين زن صد سال هم كه عمر كند باز هم مورد تكريم است.

مبلغ حوزه علمیه تصریح کرد: باید زمينه فعاليتهاي زنان در امور زنان و عرصه هاي مشترك را بر اساس شايسته سالاري فراهم كنند و اصلا تفكيك جنسيتي را مبدا تصميم قرار ندهند.

وی افزود: يك سري كارها مختص زنان است مثل پزشكي پرستاري و آموزش زنان ، يك سري كارها مختص مردان است مثل كارهاي خشن و سخت يكسري كارها مشترك است مثل مثلا مديريت يك مركز و يا كار در يك نهاد اداري؛ دو فضاي اختصاصي كه تكليفش روشن است ولي در فضاي مشترك بايد بر اساس شايسته سالاري و بدون نگاه جنسيتي افراد به فعاليت بپردازند و اگر قرار است زنان در اين جايگاه قرار بگيرند زيرساخت‌هاي بحث حريم و روابط آماده و مهيا باشد.

ارسال نظرات