بهبودی زندگی با جدیت در تامین اجتماعی روستایی

استاندار مازندران گفت: اگر تأمین اجتماعی روستایی جدی گرفته شود بخشی از هزینه‌ها پوشش داده شده و در بهبود کیفیت زندگی مؤثر است و شما مدیران باید به سهم خوددر این بخش تلاش کرده تا توسعه اتفاق افتد.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۰۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی در نخستین جلسه شورای اداری خود در شهرستان نکا و در بین مدیران این شهرستان اظهار کرد:  هم اکنون تنها 20 درصد روستاهای مازندران از بیمه تأمین اجتماعی روستایی برخوردار هستند و با توجه به اینکه دولت برای اجرای این کار، موافقت لازم را انجام داده است؛ باید کارها تسهیل شود.

وی افزود: باید به روستاییان ما به عنوان اقشار کم‌‎‌درآمد و ضعیف جامعه،  خدمات مناسب ارائه شود که بیمه بخشی از این موارد است که به هزینه زندگی کمک می‌کند.

استاندار مازندران گفت: اگر تأمین اجتماعی روستایی جدی گرفته شود بخشی از هزینه‌ها پوشش داده شده  و در بهبود کیفیت زندگی مؤثر است و شما مدیران باید به سهم خوددر این بخش تلاش کرده تا توسعه اتفاق افتد.

این مسؤول ادامه داد: بهره‌وری کشاورزی باید در مازندران اتفاق بیفتد و نهادهایی که اختیارات لازم را در شهرستان ندارند، امیدواریم با هماهنگی لازم با مدیران کل، در این بخش گره‌گشایی کنند.

اسلامی گفت: همه ما مسؤول به خدمت‌رسانی به مردم هستیم و باید گره‌گشایی و کارگشایی لازم انجام شود و باید همه مدیران برای رفع مشکلات، در صحنه حاضر و رفع مشکل کنند.

وی اظهار کرد: افزایش اختیارات مدیران در سطح شهرستان را براساس مقررات انجام داده  و پیگیری می‌کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اعلام شده که شهرستان نکا با وجود دارا بودن ساحل، ساحلی برای استفاده عموم مردم ندارد، بیان کرد: هیچ ارگانی حق تصرف جنگل و دریا را ندارند و تصرف دریا مگر در موارد امنیتی، ممنوع است.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان نکا را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند؛ افزود: این مسأله، افتخار و مزیت بالایی است که عمران و آبادانی روستا، بهبود فعالیت و معیشت از اهداف قاطع دولت است.

اسلامی با بیان اینکه برای اشتغال مناسب در روستاها و افزایش ماندگاری تسهیلات ارزان قیمت واگذار می‌شود، گفت: در این بخش، اعتبارات لازم و تسهیلات به روستاها با قوت در حال انجام است که  تنها هشت درصد اعتبارات توسط شخص متقاضی و بقیه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: همه ما موظف به افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها هستیم و در این بخش، تسهیل امور، افزایش جمعیت، توسعه بهبود زندگی و رشد اقتصادی در روستاها باید مورد توجه باشد.

استاندار مازندران افزود: توسعه روستایی باید شتاب یابد که محوریت این کار با شما مدیران است و باید بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، احداث  واحدهای پذیرایی و اقامتی در دستور کار باشد.

 این مسؤول به توسعه پرورش ماهی در قفس و همچنین پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش هم تسهیلات مناسبی در اختیار است که از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری می‌شود.

اسلامی با تأکید بر افزایش بهره‌وری محصولات گفت: امنیت بهره‌وری، افزایش تولید، کاهش مصرف آب و افزایش قیمت محصولات باید باشد تا کشاورز و باغدار داوم بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیکاری موجود در شهرستان نکا، افزود: نباید در منطقه نکا با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که در اختیار دارد، شاهد بیکاری باشیم چرا که بیکاری، فساد می‌آورد و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی از بیکاری است و لذا باید با تلاش همه‌جانبه شهرستان را نمونه کنیم.

استاندار مازندران گفت: باید اهتمام به ساخت شهری آباد داشته باشیم و برای زیباسازی و بهسازی شهرها تلاش کنیم و اینطور نباشد که خداوند هرچه به ما داد زیبا باشد و ما هرچه کاشتیم، زشت عمل آید و لذا در زیباسازی تلاش شود.

این مسؤول ادامه داد: توجه به زیباسازی شهری، کاهش بیکاری، توسعه اشتغال و کشاورزی از مسائل مهمی است که باید در کنار توجه به درمان و آموزش ، توسعه یابد.

اسلامی افزود: شهرستان نکا از ظرفیت مناسبی برخوردار است و با توجه به تولیدات مختلفی که از حلوا، شیرینی و کلوچه دارد باید تلاش شود تا سوغات و محصولات دلپذیر تولید کنیم.

وی ادامه داد: توجه به اجرای طرح گردشگری، کاهش مشکلات فاضلاب، زباله و رفع مشکل شیرابه‌ها از مسائل مهم و قابل پیگیری است که باید توجه شود.

استاندار مازندران با اشاره به ساخت سد گلورد به عنوان اوج شکوفایی در شرق مازندران یادآور شد: پروژه گلورد و شبکه در دست انجام

این مسؤول با اعلام اینکه ساختار دولت بزرگ شده است و ظرفیت استخدام ندارد، خاطرنشان کرد: در گذشته دولت در جذب نیروها تلاش فراوان داشته است اما اکنون شرایط کار برای همه نیروها فراهم نیست و باید از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده شود.

اسلامی گفت: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این بخش با تمام توان انجام می‌شود تا در ایجاد اشتغال موفق باشیم.

وی با اشاره به ساخت سینما در نکا هم گفت: مخالفتی با ایجاد سینما در شهرستان‌ها وجود ندارد و علما و روحانیون هم تنها با استفاده سوء از ظرفیت فرهنگی مخالف هستند، اگر ظرفیتی در شهرستان نکا وجود دارد تسهیلات مناسب ارائه می‌شود و افراد در این بخش کمک و پشتیبانی می‌شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ذخیره‌سازی مرکبات شب عید هدفمند و متمرکز توسط تعاونی روستایی مازندران خریداری می‌شود، یادآور شد: تلاش داریم تا دست واسطه‌ها و دلالان از بازار فروش کوتاه و به باغداران ضربه نخورد.

این مسؤول گفت: اکنون 65 درصد مرکبات برداشت شده است که  بخش مهمی به سردخانه رفته است و افراد و باغدارانی که عجله می‌کنند به خود ضربه می‌زنند.

اسلامی ادامه داد: در راستای واردات موز و محصولات وارداتی مختلف هم مقرر شد که اگر قرار استانی محصولات وارد شود باید تکلیف شود که مرکبات شمال، سیب دماوند و ارومیه هم به کشورهای دیگر صادر شود.

وی با اعلام اینکه پسماند و تفکیک زباله باید با جدیت دنبال و جدی گرفته شود، بیان کرد: تلاش داریم تا شهر و استانی آباد داشته و برای رفع مشکل زباله همه ما باید دغدغه داشته باشیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه راه‌های ارتباطی و بهسازی روستایی از دغدغه‌های مهم مردم و مسؤولان است؛ افزود: رفع مشکلات در این حوزه باید با قوت دنبال شود تا با خودیاری مردم برای رفع معضلات تلاش شود.

این مسؤول گفت: هر نکایی باید برای آبادانی نکا هزینه و مشارکت کند.

اسلامی با تأکید بر اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف یادآور شد: اگر مجتمع رفاهی بین راهی بزنیم اشتغال فراوان ایجاد می‌شود و این سرمایه‌گذاری، جاذبه ایجاد می‌کند.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جنگل‌ها در گذشته، چرای دام اعلام شده است و البته محلی‌ها و افراد روستاهای حاشیه جنگل‌ها، بهترین و مهمترین عامل برای حفظ جنگل هستند که باید در این بخش هم با دقت نظر بیشتری وارد شد.

استاندار مازندران با تأکید بر حفظ وحدت گفت: باید صداقت، امانت‌داری و رفتار درست در دستور کار همه ما برای داشتن زندگی آرام و آسوده باشد و در این بخش باید با کمک هم برای رفع مشکلات گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها