بازديد نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي از پروژه خط دوم راه آهن زنجان_قزوين

دكتر وقفچي نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي و مدير كل راه آهن شمالغرب از پروژه خط دوم راه آهن زنجان_قزوين بازديد کردند.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۴۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دكتر وقفچي نماينده محترم مردم شريف زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي و با همراهی مهندس خدائي مدير كل راه آهن شمالغرب و هيئت همراه بمنظور آگاهي از مشكلات و تنگناهاي مالي و اعتباري پروژه، مسائل مرتبط با حاشيه نشينان، شناسايي گلوگاه ها و تلاش در راستاي رفع موانع و مشكلات پروژه، از طرح خط دوم راه آهن زنجان_قزوين بازديد بعمل آوردند.

نماينده محترم مردم شريف زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: بحث ترانزيت كالا از فاكتورهاي اساسي توسعه استان مي باشد.

 وقفچي افزود: نقش خط دوم راه آهن زنجان_قزوين در توسعه استان و ساير مولفه هاي توسعه اي بسيار اساسي می باشد.

وی با اشاره به نتايج بازديد از پروژه فوق اظهار داشت: انجام رايزنيها با مسئولين مربوطه بمنظور تخصيص اعتبار و تزريق منابع مالي و رفع ساير موانع از برنامه هاي كاري در راستاي اتمام بموقع پروژه می باشد.

در اين بازديد حاضرين حدفاصل ايستگاههاي زنجان و خرمدره را با درزين طي نموده و از نزديك در جريان روند پيشرفت پروژه در قطعات ۳ و ۴ قرار گرفتند، كه در هر مورد توضيحات لازم از طرف مدير كل راه آهن شمالغرب ارائه گرديد.

مدير كل راه آهن شمالغرب در این بازدید طول پروژه خط دوم راه آهن زنجان_قزوين را ۱۷۱ كيلومتر عنوان نمودند و گفت: در حال حاضر پروژه خط دوم راه آهن زنجان_قزوين از پيشرفت ۵۰ درصدي برخوردار مي باشد.

مهندس خدائي افزود: افزايش سرعت سير و حركت قطارها، كاهش زمان سفر، ظرفيت سير و حركت قطارها، افزايش بازدهي حمل و نقل ريلي در منطقه و سرعت قطارها به ۲۰۰ كيلومتر در ساعت، افزايش بار محوري از ۲۰ تن فعلي به ۳۰ تن را از مزاياي اين طرح می باشد.

وی اظهار داشت: با فراهم شدن بموقع منابع مالي، پروژه تابستان سال آينده به بهره برداري می رسد.

ارسال نظرات