خبرهای داغ:

برترین های جشنواره شعر ارسباران معرفی شدند

دومین جشنواره شعر ارسباران پنجشنه شب با معرفی و تجلیل از شاعران 15 اثر منتخب به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۷۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار امیدواری کرد: این جشنواره در سال‌های آینده با موفقیت و در سطح بین‌الملل اجرا شود.
علی محرمی با اشاره به اینکه این جشنواره در مقایسه با جشنواره اول پربارتر شده است، گفت: این موضوع نشان از تأثیرگذاری و جا افتادن جشنواره در بین شعرای استان دارد.
محرمی افزود: منطقه ارسباران سرشار از پتانسیل های علمی، فرهنگی، هنری، گردشگری است که می توان با زبان شعر وهنر نسبت به معرفی این توانمندی ها اقدام کرد.
وی وجود شاعران فرهیخته و توانمند را در منطقه ارسباران نشان از غنای فرهنگی آن عنوان کرد و تلاش مضاعف اصحاب هنر در این زمینه را خواستار شد.
محرمی با اشاره به حماسه آفرینی جوانان ایران اسلامی در عرصه دفاع مقدس و دفاع از حرم حضرت زینب (س)، اظهارکرد: برای ماندگاری و انتقال حماسه های ایثار و شجاعت جوانان ما راهی جز استفاده از فرهنگ و هنر نیست .
فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز گفت: آثار بسیار غنی و پرمحتوایی از سراسر استان برای این جشنواره ارسال‌شده است.
سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در ادامه افزود: سال گذشته به دلیل منطقه‌ای بودن جشنواره نتوانستیم از آثار ارسالی خارج از منطقه استفاده کنیم و امسال با استانی کردن این جشنواره آثار بسیار خوبی ارسال‌شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اهر نیز در ادامه این آیین اختتامیه با اشاره به استقبال بسیار خوب اهالی شعر و ادب از اقصی نقاط استان از دومین دوره جشنواره شعر ارسباران گفت: امسال از لحاظ کیفیت و محتوا نسبت به سال گذشته از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است.
علیرضا کریم پور افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی هنری منطقه ارسباران این جشنواره با اهتمام سپاه ناحیه اهر راه‌اندازی شد و امیدواریم با تداوم و برگزاری سالانه آن بتوانیم در اعتلای فرهنگ و هنر اصیل و بومی منطقه به خصوص در حوزه شعر و ادب گام‌های عملی برداریم.
معاون فرهنگی سپاه ناحیه اهر در رابطه با داوران جشنواره خاطرنشان کرد: داوران دومین جشنواره شعر ارسباران متشکل از اساتید برجسته استانی بود که از جمله آنها می‌توان به استاد محمدی، شهودی و بابک اسلامی اشاره کرد.
در اختتامیه این جشنواره با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه اهر، کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار شد، سه نفر از شاعران برجسته که در محضر مقام معظم رهبری اشعارشان را قرائت کرده بودند تجلیل شدند.

این جشنواره در سه بخش آئینی، مذهبی و دفاع مقدس و بخش ویژه با موضوع شهدای منطقه ارسباران، ارسباران منطقه شجاعت ، زیبائی های منطقه ارسباران و بخش آزاد برگزار شد.
به دبیرخانه این جشنواره 270 اثر از شاعران از استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار رسیده بود که از این تعداد230 اثر مورد تائید هیات داوران قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها