برگزاری آیین اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی مازندران در رامسر

آیین اختتامیه وتجلیل از برترین های اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان مازندران در دانشگاه آزاد رامسر برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۶۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرداربابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران درحاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درسال جاری هزارگروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند که تاکنون ۷۰۰گروه از آن محقق شده است .

وی بیان داشت: 3 هزاردانشجوی بسیجی مازندران در اردوهای جهادی مشارکت کردند. و در بخشهای مختلف عمرانی،بهداشتی و اشتغال حضوردارند اما هدف اصلی ایجادانگیزه و دلگرمی در جوانان درعرصه تولید و اشتغال است، و شعار ما نیز کار برای مردم توسط خود مردم است.

سردار محمدحسین بابایی در حاشیه همایش شکوه هجرت در گفت‌و‌گویی در شهرستان رامسر، با اشاره به اینکه یکی از برکات بسیج حضور مردم در نقاط محروم است، اظهار کرد: بهترین اقشار که در این زمینه حضور فعال دارند دانشجویان و جوانان هستند.

وی با بیان اینکه اردو‌های جهادی موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: در سال ۹۶ طرح‌ریزی جدیدی صورت گرفت و اعزام هزار گروه جهادی پیش‌بینی شد که تا پایان فصل تابستان ۷۰۰ گروه جهادی محقق و بقیه آن در نیمه دوم سال محقق می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: نیروهای جهادی با حضور در نقاط محروم در ابعاد مختلف عمرانی، اجتماعی، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت می‌کنند.

این مسؤول هدف اصلی اردو‌های جهادی را دلگرمی جوانان روستا با حضور جوانان بسیجی دانست و افزود: تا جوانان روستا نیز در عرصه رشد، تولید، اشتغال و محرومیت‌زدایی گام بردارند.

بابایی شعار کار برای مردم توسط خود مردم را بیان کرد و گفت: گرو‌های جهادی سفیران آموزش و امداد هستند که مردم از دولت و دولتمردان انتظار کمتری داشته و با استفاده از استعداد‌های نهفته درون خود و امکانات موجود براساس برنامه تدوین شده نقطه‌ای را برای آباد کردن مناطق زندگی خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان محرومیت زیاد است، خاطر‌نشان کرد: با همت بالایی که جوانان دارند امیدواریم هدف محرومیت‌زدایی محقق شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامسر نیز با اشاره به اینکه نخستین هدف از اردو‌های جهادی موضوع خدمت‌رسانی است، گفت: جهادگران در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و ورزشی و... فعالیت دارند.

محمد جعفری اظهار کرد: جوانان از ایام فراغت خود گذشته و با حضور در مناطق محروم و مکان‌هایی با کمترین امکانات به خدمت‌رسانی مردم می‌پردازند که حضور در  عرصه جهادی نیز نیازمند داشتن چنین روحیه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی امری لازم بوده که اثربخشی مناسب را در روستاها دارد، تصریح کرد: این اردو‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی، پالایش فردی دانشجویان، و... بسیار موثر است.

جعفری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تداوم اردو‌های جهادی، گفت: جوانان بسیجی با نادیده گرفتن آسایش و آرامش خود با روحیه خستگی‌ناپذیری و تحمل سختی و مشکلات در مناطق دور از امکانات حاضر شده و به مردم خدمت می‌کنند.

در این آیین یونسی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در سخنانی تنها راه توسعه و تعالی استان مازندران را وحدت و همدلی و حرکت در مسیر تولید و اشتغال و تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست.

درپایان از برترین های اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان مازندران و تعدادی ازخانواده های شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها