مدیر کل صدا و سیما مرکز زنجان:

تولید30 درصدی برنامه های اجتماعی درصدا و سیمای مرکز زنجان

30 درصد برنامه های تولید شده صدا و سیما در حوزه اجتماعی است، و در بحث پیشگیری از اعتیاد 64 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۰۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیر کل صدا و سیما مرکز زنجان در ششمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان در صدا و سیما مرکز زنجان، گفت: بروز آسیب های اجتماعی در استان زنجان پایین است و این نشات گرفته ازاعتقادات دینی مردم این خطه است.

صفری با اشاره به اینکه اعتقادات دینی یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی جامعه است، افزود: تغییر سبک زندگی مردم و ایجاد شکاف و گسست در بین خانواده ها از علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد برنامه های تولید شده صدا و سیما در حوزه اجتماعی است، اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز زنجان در بحث پیشگیری از اعتیاد 64 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی تهیه و پخش  کرده است.

مدیرکل صدا و سیما مرکز زنجان تصریح کرد: راهبرد صدا و سیما در بحث آسیبهای اجتماعی ، تهیه و تولید برنامه های پیشگیرانه، اجتماعی  کردن امر مبارزه با مواد مخدر و ایجاد حرکتهای اجتماعی و فرهنگی، تلاش برای همراهی افکار عمومی با دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر، نشان دادن همراهی نظام و جامعه در امر مبارزه با مواد مخدر و  بالا بردن روحیه نشاط وامید در بین مردم است.

صفری گفت: برقرای ارتباط و تعامل درون‌‌استانی منسجم بین دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه می تواند کمک بزرگی  به پیشگیری از اعتیاد کند.

وی هدف این رسانه را آموزش و جلب مشارکت جدی مردم خصوصا خانواده ها در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد .

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان افزود: برخوردهای قهری در بحث اعتیاد و آسیب های اجتماعی بایدکنار گذاشته شود و با کمک خیرین و کار آفرینان برای آنها شغل ایجاد شود.

محمدی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر هم با تاکید بر آموزش و پیشگیری گفت: همدلی و هم افزایی دستگاه ها برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

در ادامه این جلسه برخی از اعضای این کمیته در خصوص برنامه های تولید شده صداوسیمای مرکز زنجان درباره کاهش آسیبهای اجتماعی به تبادل نظر پرداختند .

 

ارسال نظرات