پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

استفاده تجاری از زنان در تبلیغات؛ نتیجه نفوذ نظام سرمايه سالاري و جريان مديريت سكولار

شمس اللهی گفت: نظام سرمايه سالاري و جريان مديريت سكولار لوازم خود را به همراه خود مي آورد. زن را در كنار كالايي گذاشتند تا آن كالا به خاطر زيبايي و اندام زن مورد توجه قرار بگيرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۲۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

استفاده تجاری از زنان در تبلیغات؛ نتیجه نفوذ نظام سرمايه سالاري و جريان مديريت سكولارعبدالصالح شمس اللهی نویسنده و پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت:  بحث زن و جايگاه زن واقعا بحث پيچيده اي است و پرداختن به آن زمان قابل توجهي مي‌طلبد.

وی افزود: اما آنچه مسلم است بعد از انحراف جريان فمينيست در موجهاي دوم و سوم زن در جامعه سرمايه داري از طريقي مدرن به بردگي بدتر از بردگي قبل از موج اول فمينيسم گرفتار شد، قبل از موج اول فمينيسم زنان در اروپا مورد ظلم بودند حق مالكيت و دادرسي نداشتند، به راحتي خريد و فروش مي‌شدند. موج اول فمينيسم شكل گرفت تا زن به حقوق اوليه خودش مثل حق راي و حق دادرسي برسد كه البته شايد اين جمله كمي هضمش سخت باشد ولي من براي موج اول فمينيسم احترام قائلم.

پژوهشگر و مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: اما از موج دوم كه زنها خواستند ظلمهاي گذشته را جبران كنند و كليد همه چيز را در دست بگيرند جريان سرمايه داري روش جديدي را براي بردگي زنان پيش گرفت و اين بار زن را به عنوان تعظيم و تكريم به كارهايي وادار كرد كه در واقع همان استفاده ابزاري و تجاري از زن است يعني زن با يك كالاي قابل خريد و فروش يكي شد زن را در كنار كالايي مي‌گذاشتند تا آن كالا به خاطر زيبايي و اندام زن مورد توجه قرار بگيرد در واقع از مرض شهوت زدگي جامعه براي فروش كالاي خود استفاده مي كردند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه اين فقط در جوامع غربي نيست و در همين جامعه مثلا اسلامي خودمان هم قضيه همين است بیان داشت:  نظام سرمايه سالاري و جريان مديريت سكولار لوازم خود را به همراه خود مي آورد. زماني در نمايشگاه مطبوعات در تهران  غرفه يكي از روزنامه ها پانزده دختر مانكن ساپورت پوش با لباس يك شكل به عنوان غرفه دار قرار داده بودند رفتم داخل غرفه همه را صدا كردم و بعد از سلام و تكريم از تحصيلاتشان سوال كردم عمدتا ديپلم و چند دانشگاهي هم بود كه فقط يك نفر تحصيلات مرتبط با رسانه داشت بعد گفتم شما كه تحصيلات رسانه اي و حتي تجربه رسانه اي نداريد به نظرتان مالكان اين روزنامه چرا شما را به عنوان غرفه دار آوردند. خوب معلوم است آنها مي‌خواهند از شهوت جامعه براي جذب مخاطب استفاده كنند، مي‌خواهند بر موج نفسانيت جامعه سوار شوند اگر جوابي غير از اين داريد بفرماييد!!

ارسال نظرات