صادرات ۳ هزار تن فرش ایرانی

رئیس مرکز ملی فرش ایران امروز در یاسوجصادرات 3هزار تن فرش ایرانی گفت: صادرات فرش امسال 269میلیون دلار ارزش اقتصادی داشت.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۹۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کارگر افزود: سالانه سه میلیون متر مربع فرش تولید می‌شود که دو سوم آن صادر و مابقی برای مصرف داخلی است.
وی در دیدار با فارغ التحصیلان فرش، تولید کنندگان و بافندگان گفت: با تدوین برنامه‌های حمایتی شرایط برای بکارگیری فارغ التحصیلان حوزه‌ی فرش و علاقمندان به توسعه‌ی این صنعت کهن در ایران بهبود داده می‌شود.
کارگر به ضرورت رقابت و بازاریابی برای فروش فرش ایران اشاره کرد و افزود: پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که باید زمینه‌ی ارتباط دهی تجار خارج از کشور با تولیدکنندگان داخلی تقویت شود، چون اعتقاد داریم با حضور صرف در برخی نمایشگاه‌های بین المللی نمی‌توان به تقویت صادرات فرش منجر شود.
کارگر در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت توجه به بیمه قالی بافان اشاره کرد و گفت: از یک میلیون بافنده که ۷۰۰ هزار نفر آن تمام وقت بافنده قالی هستند ۳۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه برخوردارند.
وی به پیشینه بافت‌های داری کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و افزود: استعداد‌های غنی و سرشار در حوزه فرش دست بافت در این این استان وجود دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ابراز امیدواری کرد: با بررسی اولویت‌های آموزشی و نیاز سنجی‌های حوزه‌ی فرش این استان با مشارکت اتاق بازرگانی زمینه احیای و توسعه بافت فرش در این استان بیشتر فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه خروجی دانش آموختگان فرش در دانشگاه‌ها سالانه سه هزار نفر گزارش شده تدوین برنامه‌های جامع با محوریت نیاز سنجی استان‌ها می‌تواند به ساماندهی و اشتغال آن‌ها کمک کند.
کارگر خاطرنشان کرد: صندوق کار آفرینی امید ۵۰ میلیارد برای پشتیبانی از تولید فرش در ۳۱ استان کشور اختصاص داده است.
در این نشست رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در سخنانی از تدوین سند توسعه صادراتی در برنامه‌ی ششم خبر داد و افزود: با هدف گذاری صورت گرفته در این برنامه ۱۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات با ارزش و صرفه خوب اقتصادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی پیش شده است.
دیودیده به جایگاه فرش استان در کشور اشاره کرد و گفت: به لحاظ رنگ و طرح فرش کهگیلویه و بویر احمد در کشور جایگاه ممتازی دارد.
دراین نشست شرکت کنندگان در باره چگونگی تامین مواد اولیه، تجاری سازی الکترونیکی، آشنا سازی با تجارت، ضرورت استقرار کارخانه یا کارگاه‌های ریسندگی، رنگ رزی، برندسازی و بازار فروش گفتگو کردند.
ارسال نظرات