ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم روستا‌های بهمئی

۴۳۰ نفر از اهالی و مردم روستا‌های کمتر برخوردار بخش مرکزی ممبی از خدمات رایگان پزشکان متخصص اهوازی بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۶۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
بخشدار مرکزی شهرستان بهمئی گفت:ارائه خدمات رایگان پزشکی برای مردم روستا‌های کمتر برخوردار بهمئی خدمات بهداشتی، درمانی و رایگان به ۴۳۰ نفر از مردم روستا‌های های بخش مرکزی ممبی، رود تلخ، حوزه بنه پیر، کِل مازاد، قاش کمری، خُنگ انار، گُدُک و بیش از ۱۰ روستای دیگر ارائه شد.
صدیقی فر افزود: طرح خدمات دهی پزشکی به روستا‌های کمتر برخوردار، با اعزام ۶ پزشک متخصص و یک پزشک عمومی، کارشناسان درمانی، ماما، پرستار، دارو یار، پزشک اعصاب و روان به روستا‌های بخش مرکزی در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی اجرا شد.

وی بیان کرد: در این طرح، علاوه بر معاینه و درمان بیماران و تامین داروی مورد نیاز آنان، خدمات پزشک عمومی، دندانپزشکی، خدمات دارویی، مراقبت و شناسایی بیماری‌های غیر واگیر به همراه تست فشار خون ٬ نمونه گیری برای سنجش میزان قند و چربی خون، اندازه گیری قد و وزن نیز توسط این تیم پزشکی به نیازمندان ارائه شد.
صدیقی فر با اشاره به اینکه این گروه پزشکی- درمانی بیشتر به نقاط محروم، سخت گذر و دور از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی خدمات دهی کردند افزود: بیش از ۲۰۰ قلم دارو شامل دارو‌های بیماری‌های قلبی، گوارشی، فصلی و عفونی، دندان درد، مسمومیت غذایی، اعصاب و روان به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده شد.
وی ادامه داد: بیمارانی که داروی مورد نیازشان در دسترس نبود به درمانگاه شهر و یا روستا‌های اطراف برای درمان و دریافت دارو به صورت رایگان ارجاع داده شدند.
بخشدار مرکزی شهرستان بهمئی جامعه هدف این طرح را گروه‌های آسیب پذیر مثل کودکان زیر ۶ سال، افراد سالخورده، بیماران دیابتی، فشار خون، بیماران قلبی و زنان باردار اعلام کرد و گفت: در ادامه روند برنامه‌های طرح تحول سلامت، برنامه گسترش بیمه روستایی، پزشک خانواده روستایی و عشایر در مناطق و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار می‌گیرد.
اجرای این طرح خداپسندانه در هفته‌ها و ماه‌های آینده در مناطق محروم بخش مرکزی ممبی در شهرستان بهمئی ادامه دارد و گرو‌های پزشکی هر هفته یک بار برای ادامه روند درمان و ارائه خدمات، به مناطق رود تلخ و ممبی شهرستان بهمئی اعزام خواهند شد.
ارسال نظرات