خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

قدس قلب فلسطین بوده و اقدام ترامپ توهین به مسلمانان است

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با محکوم کردن اقدام اخیر رئیس جمهوری امریکا در اعلام کردن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: قدس قلب فلسطین است و این تصمیم ترامپ توهین به یک میلیارد مسلمان است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۲۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جابه‌جایی پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف، این امر را نشانگر عجز و ناتوانی دانست و افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها وقتی دیدند در فلسطین کاری نمی‌توانند انجام دهند، چنین اظهارات سخیفی می‌کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال آینده اسمی از اسرائیل نخواهد ماند، اظهار کرد: امیدواریم با این کار و اظهارات سخیف،این وعده به سرعت تحقق یابد.
وی اقدام آمریکا در اعلام رسمی قدس به عنوان پایتحت رژیم صهیونیستی را مغایر با اصول و قوانین بین المللی دانست و گفت: بسیاری از مقامات کشورها و مراکز بین المللی در مقابل این سخنان موضع گرفتند چرا که این کار دهن کجی آشکار در راه ایجاد صلح در فلسطین است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ درس‌های مهم برای افراد و کشورهایی دارد که هنوز به شیطان بزرگ امید بسته اند، افزود: این اقدام نشان داد که ایده ایران اسلامی که از ابتدا نشان داده تنها راه مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه فقط و فقط اتحاد مسلمانان و مقاومت است، باید عملی شود.
وی خاطر نشان کرد: هر راه دیگری در این رابطه محکوم به شکست است و همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، این اقدام آمریکا نوعی فرار به جلو و ناشی از عجز و استیصال آنها در مقابل مسلمانان منطقه است.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به درگذشت دهقان فداکار اظهار کرد: طبق گفته فرزند این مرد بزرگ، وصیت ریزعلی خواجوی اتمام پروژه راه آهن میانه به تبریز است که به حق مطالبه درستی است.
وی با انتقاد از عدم تکمیل پروژه راه آهن میانه به تبریز گفت: چطور می‌شود پروژه‌ای که قرار بود ۱۰ سال پیش تکمیل شود، هنوز آماده نیست و می‌گویند سال آینده هم هنوز یک فاز آن آماده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر رسیدگی مسئولان آذربایجان‌شرقی نسبت به تکمیل پروژه راه‌ آهن تبریز به میانه، افزود: این کم لطفی‌ها از سوی وزارتخانه و مسئولان قابل قبول نیست.

قدس قلب فلسطین بوده و اقدام ترامپ توهین به مسلمانان است
وی با اشاره به بازدید اخیر خود از منطقه زلزله‌زده شمال‌ غرب کشور اظهار کرد: از هلال‌احمر، مردم استان، سپاه عاشورا، پزشکان علوم پزشکی،بسیج سازندگی و ارتش کمال تشکر را داریم که در مناطق صعب‌العبور و دور دست در حال خدمت‌رسانی هستند.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز دانشجو و تبریک آن گفت: روز دانشجو یادآوری فداکاری دانشجویان در برابر توطئه سفر نیکسون به ایران بود که سه نفر از دانشجویان عزیز در آن روز به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.
وی با تاکید بر اینکه آن چیزی که دانشجو را موفق می‌کند، بصیرت و شناخت دشمن اصلی یعنی آمریکاست، گفت: علم آموزی، کار و تلاش و همچنین تقویت ارتباط با پروردگار نیز جزو وظایف اصلی دانشجویان در حال حاضر است.
امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز هفته پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اهمیت این روز احیای اهمیت تفکر در بین مردم و مسئولان است تا دست‌ اندرکاران مربوطه در رابطه با ارتقای علم و فناوری تلاش کنند.
وی همچنین به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه اشاره کرد و گفت: تزکیه علم و فناوری، تحول مسائل فرهنگی براساس فرهنگ و دین از جمله وظایف این شورا هست و امید واریم توفیق بیشتری در رابطه با اسلامی کردن دانشگاه‌ها صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها