۱۶ آذر روز مبارزه با استبداد و استکبار

انتقاد از عدم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عدم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۳۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمحمد جواد ابطحی با اشاره به اهمیت روز 16 آذرماه (روز دانشجو) و تأثیر جنبش‌های اصیل دانشجویی در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: دانشگاه باید سیاسی باشد ولی هرگز نباید تبدیل به باشگاه سیاسی برای جناح‌های مختلف شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته شاهد بودیم که دانشگاه و دانشجو بازیچه دست سیاست‎بازان شد به طوری که خود دانشجویان ازاین فضا زده شدند، افزود: این فضا موجب شد که فضای سیاسی دانشگاه‌ها رو به بی تفاوتی حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو باید سیاست فهم باشد و قدرت تحلیل مسائل را داشته باشد، ادامه داد: سیاست‎بازان به فکر منافع دانشجویان نیستند بلکه می‌خواهند از دانشجویان به عنوان ابزار و اهرم فشار برای تأمین منافع خود سوء استفاده کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس برپایی کرسی‌‎های دانشجویی را در دانشگاه‌ها یکی از ضرورت‌های امروز دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: همه حرف‌ها باید در دانشگاه‌ها بیان و شنیده شود و دانشگاه محملی برای تأمل و تفکر برای نسل جوان و تحصیل‌کرده کشور باشد.

ابطحی با انتقاد از اینکه موضوع کرسی‌های آزاداندیشی دردانشگاه‌ها پیاده نشده و یا برگزاری این کرسی‌ها دچار حاشیه شده است، افزود: چه ایرادی دارد در خصوص بودجه نویشی یا ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه‌ها مباحثه و مناظره شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص انتشار لیست از یک جناح خاص از سوی دانشگاه آزاد برای سخنرانی در روز دانشجو در واحدهای این دانشگاه را بر خلاف فرمایشات رهبری مبنی بر فضای باز سیاسی دانشگاه‌ها دانست و اضافه کرد: فضای دانشگاه‌ها نباید یکسوی و یکطرفه باشد و در صورت تحقق این ایده قطعا کمیسیون آموزش و تحقیقات با چنین مسئله‌ای برخورد خواهد کرد.

منبع: خا

 
ارسال نظرات