مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب :

سیاسیون از هیجان دانشجویان سواستفاده می‌‌کنند/برخی در دانشگاه آزاد مانع فعالیت تشکل‌ها می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تاکید کرد: سیاسیون شیرینی همراهی دانشجو و استفاده از انرژی دانشجو را چشیدند و در راستای اهداف و منافع خودشان جهت‌دهی کردند.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۶۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ احمد فرد باستان با اشاره روند جنبش دانشجویی کشور در سال‌‌های گذشته گفت: دانشجویان علاقه دارند در فضای اجتماعی و سیاسی باشد اما سیاسیون دانشجو را در راستای منافع سیاسی خود به سمت بیراهه بردند. در سیاستگذاری کلان طوری برنامه‌ریزی شد و به تدریج در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تاثیر گذاشت که دانشجو از اظهار نظرهای دقیق علمی دور شود، مطالبه و دغدغه‌مندی آنها را حذف کردند، دانشجویان هم از بدنه مردم فاصله گرفتند و موجب شد جامعه به دانشجو نگاه دانشجوی دهه 50 را نداشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: متاسفانه سیاسیون از یک مقطعی به بعد شیرینی همراهی دانشجو و استفاده از انرژی دانشجو را چشیدند و در راستای اهداف و منافع خودشان جهت‌دهی کرده‌اند. مقام معظم رهبری هم در سال 88 فرموند: "از احساسات پاک دانشجویان سو استفاده کردند."

فرد باستان با اشاره به مخاطب‌شناسی در فعالیت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: «با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که نیازهای دانشجویان تغییر کرده است، به همین دلیل کار مطالعاتی انجام دادیم که طیف‌های مختلف دانشجویی چه نیازهایی دارند و به چه فضاهایی وارد می‌شوند.»

او افزود: «مخاطبان دانشجویی را در دسته‌های مختلف تقسیم بندی کردیم و برای هر کدام به تناسب نیازشان برنامه‌هایی طراحی و اجرا کردیم. نمونه آن هم 16 آذر است که بخشی از برنامه‌ها بیان مطالبات دانشجویی است برخی از آنها برگزاری مسابقات دانشجویی در حوزه‌های مختلف است و سعی کردیم فضای کاری بسیج دانشجویی گسترده‌تر شود.»

او ادامه داد: «به واسطه بسیج دانشجویی و برنامه‌های آن نگاه مثبت به دانشجو بازگشت. دانشجویان در گذشته به صورت دقیق مسئولین و عملکرد آنها را زیر ذره بین داشتند اما دانشجو را درگیر مسائلی کردند که از نظارت بر مسئولین دور باشد و طوری طراحی کردند که دیگر جامعه زیر ذره‌بین نداشته باشد.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره وضعیت دانشگاه آزاد در دوران مدیریت جدید گفت: «با تدبیر مقام معظم رهبری که همیشه نجات بخش کشور بوده‌اند، انتصاب دکتر ولایتی در منصب هیات امنا انقلاب بزرگی در دانشگاه آزاد بود ولی متاسفانه بدنه آنقدر مستحکم است و ریشه دوانده که زمان زیادی برای تغییرات جزیی لازم است.»

به گفته فرد باستان در سطح کلان مدیریتی دانشگاه آزاد اقداماتی خوبی صورت گرفته است و تصمیم‌گیری‌ها مشهود است که جهت‌گیری‌‌ها بهتر شده است و به سمت ارزش‌های گذشته بازمی‌گردیم اما در سطح خرد تغییرات هنوز انجام نشده است و به ویژه در معاونت فرهنگی با سرعت کم انجام می‌شود، برخی معاونین فرهنگی مانع از فعالیت تشکل‌های دانشجویی می‌شوند.

او درباره تعامل کادر جدید دانشگاه آزاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: «امیدواریم با تغییرات در سطح واحدهای دانشگاه، بهبود وضعیت برای تشکل‌ها و دانشجویان در سطح واحدها هم مشهود و ملموس شود. هنوز تا فضای آرمانی فاصله زیادی مانده است.»

ارسال نظرات