رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری:

تصویب لایحه حمایت از معلولان فرصت برابر برای معلولان ایجاد می کند

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در آئین تجلیل از معلولان نخبه شهرستان اظهار داشت: معلولیت متاثر از عوامل مادر زادی و اکتسابی همیشه در کنار بشر بوده اما نگرش ها نسبت به این موضوع در مقاطع مختلف متفاوت بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۷۶۱۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رحیم فاضلی نژاد اظهار داشت: در مقطعی معلولیت را ناشی از ناتوانی می دانستند و فرصت های برابر به هیچ عنوان در دسترس نبود؛ به فراخور زمان نگرش ها عوض شد و اینگونه عنوان می شد که افراد معلول ناتوان نیستند اما محدودیت دارند؛ در نهایت در این دوره اعتقاد بر این است که معلولیت محدودیت نمی آورد و تا جایی که فرصت برابر در عرصه های مختلف وجود داشته باشد معلولان قدرت رویارویی و حتی سبقت با افراد سالم جامعه را هم دارند.

وی افزود: در حوزه سیاست، شاهد افراد معلول حتی به عنوان رئیس جمهور در انگلستان، آمریکا و کامبوج بوده ایم و در عرصه های ورزشی، اقتصادی و علمی نیز معلولان توانسته اند پا به پای سایر افراد جامعه پیش روند و حتی از آنها پیشی بگیرند.

فاضلی نژاد بر اجرای قوانین  کامل و جامع در راستای دفاع از حقوق معلولان تاکید و  تصریح کرد: این قوانین می تواند به توانمندی و توانمند سازی جامعه هدف در کشور کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: با توکل به قوانین مترقی قانون اساسی که برگرفته از دین مبین اسلام است، انتظار داریم با تصویب لایحه حمایت از معلولان که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، شاهد توانمند سازی و خلق فرصت برابر برای جامعه هدف معلولان باشیم.

نویسنده خبر: علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات