خبرهای داغ:
رئیس هیئت امنای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی:

بزرگترین رستگاری درراه خدا شهادت/ روز قیامت علمابا میزان علمشان سنجیده می شوند

رئیس هیئت امنای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی بزرگترین رستگاری در راه خداوند راشهادت خوانده و میزان سنجش علما در روز قیامت را میزان علمشان عنوان کرد .
کد خبر: ۸۹۵۵۶۳۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در اجلاس روحانیون کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه ثارالله برگزار شد، دو گروه را در نظر خداوند دارای جایگاه والا  خواند و گفت: اولین گروه که در نظر قرآن کریم که روایات دارای جایگاه والا هستند شهدا است.

وی افزود: در قرآن و روایات بر والا بودن مقام شامخ شهدا تاکیدشده و درو علاوه بر این  شاهد تاکیدات بسیار در تورات و انجیل نیز بر این بزرگمردان هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: همانا از خداوند باوفاتر به وعده هایش وجود نداردو و همانگونه که وعده بهشت را برآنان داده آن را به آنان عطا می کند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد:بزرگترین رستگاری مسئله شهادت در راه خداوند است.

وی با اشاره به روایات و بیاناتی از  امام سجاد(ع) تاکید کرد: امیرالمومنین برمردم در خطبه های خود درس جهاد می دادند و خداوند برائت از آتش جهنم را به شهدا وعده داده است.

وی گروه دوم که دارای مقام والا در پیشگاه خداوند هستند علما بیان کرد و اظهار داشت: مقام والای علمادر آیات و روایات بسیار قابل تامل است و پیامبراکرم(ص)در این مورد فرموده است:زمانی که روز قیامت خدواند همگان را در صحرای قیامت جمع می کنید شهدا با میزان خون هایشان ک علما با میزان علمشان سنجیده می شوند.

 

ارسال نظرات