خبرهای داغ:
توسط نجاتگران آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

سه عملیات موفقیت آمیز امدادی و نجات پنج نفر در تبریز و خداآفرین

جانشین مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: نجاتگران پایگاه های امداد و نجات کوهستان شهدای عون بن علی تبریز و شهدای ارس جمعیت هلال احمر خداآفرین با انجام سه عملیات امدادی به پنج تن از مصدومان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۸۹۵۵۵۷۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سیدهادی موسوی با اعلام این خبر گفت: برابر گزارش دریافتی از مرکزکنترل و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر استان بدنبال تماس تلفنی صاحب بوفه در کوهستان عون بن علی تبریز مبنی بر بیهوشی پیرمردی در اطراف زیارتگاه عون بن علی، بلافاصله مراتب به پایگاه کوهستان عون بن علی اطلاع داده می شود .

وی افزود: تیم تخصصی پایگاه کوهستان شهدای گمنام  عون بن علی بعد از  حضور بر سر بالین مصدوم  که پیر مردی تقریبا 74 ساله بوده، اقدام به کنترل فشار خون کرده و با اکسیژن تراپی ضمن استیبل کردن حال وی با رعایت موارد ایمنی نسبت به انتقال وی به پایین کوهستان عون بن علی و تحویل آن به نیروهای اورژانس اقدام می کنند.

موسوی ادامه داد: در خدا آفرین نیز در پی تماس عوامل اورژانس با 112 حوالی ساعت 18 و ده دقیقه و اعلام اینکه مادر بارداری در روستای داش باشی خدا آفرین نیاز به امدادرسانی دارد، بلافاصله تیم امدادی پایگاه امداد جاده ای شهدای ارس جمعیت هلال احمر شهرستان مرزی خداآفرین با یک ماما از شبکه بهداشت  خدا آفرین به روستای داش باشی از توابع بخش منجوان شرقی خدا آفرین اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: نجاتگران پس از رسیدن به روستا با همراهی ماما با انجام مراقبت های لازم نسبت به انتقال مادر باردار و پا به زا به نزدیک ترین مرکز درمانی یعنی بیمارستان امام خمینی(ره ) شهر کلیبر اقدام می کنند.

سه عملیات موفقیت آمیز امدادی و نجات پنج نفر در تبریز و خداآفرین

 موسوی به عملیات سوم نیز اشاره و بیان کرد: در عملیاتی دیگر نیز دو دانش آموز تبریزی که در ارتفاعات کوه دند در حوالی تبریز مفقود شده بودند توسط اعضای تیم واکنش سریع و نجاتگران تیم کوهستان عون بن علی هلال احمر پیدا شدند.

وی ادامه داد: حوالی ساعت 17 عصر امروز دوشنبه 6 آذر در پی تماس یکی از این دو دانش آموز با 112تلفن اضطراری جمعیت هلال احمر و اعلام گرفتاری خود در ارتفاعات صخره ای دند تبریز بلافاصله اعضای تیم واکنش سریع با تجهیزات لازم به ارتفاعات دند تبریز اعزام می شوند و نجاتگران پس از طی مسافت در ارتفاعات و گذشتن از صخره ها خود را به دو دانش آموز گرفتار در صخره های کوهستان دند تبریز می رسانند و  با انجام عملیات های مخصوص نسبت به رها سازی این دو ‌نفر که در پرتگاهی گرفتار شده بودند کرده و با انتقال آن ها به تبریز و تحویل به خانواده هایشان در معاونت امداد و نجات  عملیات با موفقیت پایان می یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها