با عمل عبادی خود را بسازید/شفاعت لطف خاص خدا به بندگان

نشست اخلاق با محوریت تهذیب نفس با حضور«حجت الاسلام کارگران» از اساتید اخلاق شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۴۹۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از بافق، نشست اخلاق با محوریت تهذیب نفس با حضور«حجت الاسلام کارگران» از اساتید اخلاق شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد.
در این نشست «حجت الاسلام کارگران» گفت: خداوند نسبت به بندگان الطاف ویژه ای دارد که برای شناختن آن باید تمام چیزهایی که خدا به انسان داده است را بشناسیم. وی افزود: اولین لطف ویژه خدا، لطف شفاعت است که با شفاعت آل پیغمبر(ص) ظهور و بروز پیدا می کند.
این استاد اخلاق اظهار کرد: در قرآن آمده« لا اکراه فی الدین» که این عدم اجبار در پذیرش به معنای قضاوت هر انسان نسبت به خود نیست بلکه انسان باید تزکیه نفس کند، چرا که فطرت انسان با توجه به نعمتها فهمیده که خداست که همه چیز را قرار داده است و این خود مشوق انسان است.
«حجت الاسلام کارگران» یادآور شد: شفاعت، خالص کردن عمل برای خدا و اهل بیت(علیهم السلام) است و خدا خودش دستگیر انسان در دنیا و آخرت است واختصاص به مرگ و معاد نیست، خدا همه ارزش ها را برای انسان قرار داده تا معنای انسانیت خود را بفهمد به گونه ای که تنها سرگرم حیوانیت خود نباشند.
وی گفت: انسان باید متوجه باشد که زمانی خواهد رسید که انسان هر چه ثواب می کند پذیرفته نیست وابواب توبه بسته می شود چون لطف خاص خدا محدود است و اگر متوجه نباشد زمان از دستش می رود!!! پس انسان باید هنر داشته باشد و از شفاعت آل البیت(ع) از همین دنیا شروع کند و به قول مرحوم بهجت(ره) کلام هر امامی تفسیر آیه ای از قرآن است که انسان را بالا می برد!!!
این کارشناس اخلاق در پایان به طلاب توصیه کرد: با عمل عبادی خود را بسازید و را را برای آخرت خود باز کنید، چون شاعت خدا و اهل بیت(ع) یک کلمه نیست یک دنیای معرفتی است، زمانی که روح و جسم و حالت معنوی رشد کرده باشد خود امام می فرماید ما این شیعه را خریداریم...
ارسال نظرات