درحاشیه جلسه شورا و هیئت اندیشه ورز مرکزی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در مشهد مقدس

مصاحبه با مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم

کد خبر: ۸۹۵۳۳۰۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
 
 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ،درحاشیه جلسه شورا و هیئت اندیشه ورز مرکزی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در مشهد مقدس بایکی شرکت کنندگان دراین جلسه  مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد وشهادت  قم مصاحبه ای انجام شد که ذیلا تقدیم میشود :

 

باسلام نظر خود را درباره موضو عات شورا و هیئت اندیشه ورز اثرات آن در پیشبرد برنامه ها و حفظ انسجام یکپارچگی سازمان بسیج پیشکسوتان بفرمایید ؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم از برنامه های خوب و موثر سازمان بسیج پیشکسوتان می باشد و بطور قطع یقین ارتباط بین رده های بسیج پیشکسوتان با مرکز و هم اندیشی و هم فکری در امورات در حفظ انسجام و پیشبرد اهداف سازمان موثر است ،موضوعات طرح شده بسیار خوب و کاربردی بوده و مشارکت دوستان در مباحث بسیار عالی بود ان شاء الله از نقطه نظرات پیشنهادات دوستان حداکثر بهره برداری را جهت پیشبرد اهداف سازمان  داشته باشیم .

 

پیشکسوتان جهاد وشهادت چه ظرفیت هایی برای شرکت در فعالیت های اجتماعی ،فرهنگی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی می توانند داشته باشند ؟

 

ظرفیت های بسیار بالا و متنوعی دارند  با توجه به سوابق مدیریتی اجرایی و خدمتی و تخصصی ، پیشکسوتان سرمایه تمام نشدنی هستند. باید زمینه حضور و فعالیت پیشکسوتان را در مساجد و محلات و رده های قشری وجایگاه مدیریتی و مردمی فراهم کرد و از این ذخیره ها باید  درراستای ایجاد جامعه اسلامی شورای های اسلامی امنای مساجد روشنگری روایت گری مدیریت گروههای جهادی زیارتی اردوئی و... استفاده نمود.

 

پیشکسوتان چه نقشی در تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری دارند  ؟

نقش بسیار مهم و گسترده  ای در سطح خانواده ، دوستان ، بستاگان ، محله جامعه و عرصه های حضور جمعی دانش آموزی دانشجوئی طلاب کارمندان مربیان راویان ...می توانند داشته باشند .

فرماندهان پیشکسوت با توجه به موقیعت اجتماعی و فردی می توانند نقش موثری ایفا نمایند و بایستی بطور  مداوم بیانات حضرت آقا را تعقیب نمایند و نسبت به ترویج و تحقق آن در زندگی فردی عمل نموده و در جامعه رواج دهند .

 

به نظر شما آیا سازمان بسیج پیشکسوتان نسبت به امکاناتی که در اختیار داشته و موانع مختلف آیا موفق بوده است ؟

 

 

سازمان بسیج پیشکسوتان تلاش های بسیار خوب و اقدامات مفیدی برای جذب و سازماندهی و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان بسیجی انجام داده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارند فاصله زیادی داریم.

 

چه پیشنهاد مشخصی برای پیشرفت کار با توجه به محدودیت های موجود برای گذر از موانع دارید ؟

ضرورت دارد در مرکزیت نیروهای مسلح یک هماهنگی و تعامل جهت تحقق ارتش ده ها میلیونی و استفاده از کادر مجرب و توانمند پیشسکوتان صورت پذیرد و بجای کارهای موازی  ،ناقص و نیمه تمام کارها یکپارچه و با جدیت و هماهنگی انجام شود.

 

 

ارسال نظرات