به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ؛

کارگاه آموزشی و مهارتی زلزله

به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه به مناسبت هفته بسیج کارگاه آموزشی ومهارتی زلزله با سخنرانی سرکار خانم خزایی و حضور بسیجیان برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۵۲۳۹۲
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه به مناسبت هفته بسیج کارگاه آموزشی ومهارتی زلزله با سخنرانی سرکار خانم خزایی و حضور بسیجیان برگزار شد .

کارگاه آموزشی و مهارتی زلزله

سرکار خانم خزایی سخنان خود را با تبریک هفته بسیج و تسلیت و همدردی با زلزدگان صحبت های خود را آغاز نمودند.

وی گفت :زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علت ازادشدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسل های پوسته زمین در مدتی کوتاه رخ می دهدو زلزله واژه ای از ریشه عربی زلزل به معنی لرزش است.

ایشان افزودند: به منظور ثبت زلزله از دستگاهی به نام لرزه نگار استفاده می شودو زلزله ها از دید جهت ازاد شدن انرژی به دو گونه افقی و عمودی تقسیم بندی می شوند خرابی های عمده و وسیع معمولا بر اثر زلزله های افقی صورت می گیرد.

کارشناس کارگاه لرزاندن و رانش و گسیختگی زمین و بهمن و سونامی و سیل و اتش و روانگرایی خاک و نیروهای جز از اثرات زلزله بیان کرد.

ایشان در پایان خاطر نشان کردند: یکی از کارهای مهم آن است که خود را آماده کنیم تا در صورت وقوع زلزله، بدانیم باید چه کار کنیم. آماده بودن و دانستن این‌که موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، می‌تواند در صورت وقوع زلزله بعدی جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

نکات مهم بیان شده در این کارگاه آموزشی به این شرح می باشد : موقع وقوع زلزله قبل از هر چیز آرامش خود را حفظ کنید. ترس و وحشت، سرعت عمل و صحت رفتار شما را کاهش می‌دهد. پس با اعتماد به نفس به سرعت نکات ایمنی را انجام دهید.

دوره متوسط یک زمین لرزه زیر ۳۰ ثانیه است اما برای زلزله‌های شدیدتر این زمان می‌تواند به چند دقیقه نیز برسد.

به محض احساس وقوع زلزله، در صورت امکان، اگر ساختمانی یک طبقه است و نزدیک در خروجی هستید، سریعاً از آن خارج شوید و به فضای باز بروید.

در صورتی که در ساختمان اداری چندین طبقه یا در مدرسه هستید، هر چه زودتر به زیر میز تحریر پناه ببرید به طرف راه‌های خروجی هجوم نبرید ممکن است همه همین تصمیم را داشته باشند و پلکانها شکسته یا با جمعیت مسدود شده باشند

سعی کنید زیر یک میز پناه بگیرید.

زیر میز محل مناسبی برای پناهگیری است. در کلاس مدرسه زیر میز تحریر خود پناه ببرید

اگر به میز دسترسی ندارید به کنار دیواری بروید و به آن بچسبید.

اگر خارج از ساختمان هستید، از نزدیک شدن به ساختمانهای بلند، دیوارها و دیگر اشیایی که ممکن است فرو بریزد اجتناب کنید.

 

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها