رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز مطرح کرد:

حضور بسیج سازندگی استان البرز از لحظات ابتدایی وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: بر اساس گفته مسئولین ستاد و قرارگاه‌های بازسازی، تا کنون سپاه و بسیج سازندگی استان البرز پیش‌قدم بوده و از ابتدایی‌ترین زمان حادثه، بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در منطقه حضورداشته است.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۷۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ علی ترکاشوند در رابطه با وضعیت هم‌وطنان در غرب کشور گفت: اوضاع این عزیزان ازلحاظ خدمات‌رسانی پزشکی، روانشناسی، تغذیه و پوشاک مناسب بوده و نیاز ضروری آنان که چادر بوده نیز برطرف شده است.

حضور بسیج سازندگی استان البرز از لحظات ابتدایی وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور

وی افزود: در بخش‌های فعالیت بسیج سازندگی، تعدادی چراغ هیتر برقی نیاز است ولی مایحتاج اصلی کرمانشاهی‌ها نیست و همچنین مقداری برزنت، داربست، ابزار و لوازم ساختمانی مانند فرقان، بیل، کلنگ، دیلم و کابل برق نیاز است.

ترکاشوند اذعان داشت: پس از اسکان اضطراری، استقرار موقت آنان که قرارگیری کانکس در اطراف منازل زلزله‌زدگان است به‌تدریج در حال انجام بوده و سرویس‌های بهداشتی و حمام کانکسی و سیار نیز در مناطق قرارگرفته‌اند و هم‌زمان آواربرداری نیز صورت می‌گیرد و پس‌ازآن، استقرار دائم آنان انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نیاز فراوان روستاهای اطراف به کمک‌رسانی، قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در روستاها در حال فعالیت است.

ترکاشوند در رابطه با استقرار گروه‌های جهادی در مناطق غرب کشور بیان داشت: بسیج سازندگی باقابلیت اعزام 5000 نفر، در حال حاضر حدود 200 نفر نیروی فعال در کرمانشاه دارد که در زمینه‌های مشاوره روان‌پزشکی، بهداشت و درمان و سلامت، تأسیسات و تأمین آب و برق و گاز در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز در خصوص بازدید مقام معظم رهبری از مناطق غرب کشور مطرح کرد: ایشان ضمن بازدید از مناطق آسیب‌دیده‌ای که در اختیار سپاه و ارتش تمامی استان‌ها و بسیج سازندگی البرز هستند، توصیه‌هایی به متولیان امر در این عرصه‌ها داشتند و همچنین دستورات لازم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفته که در دست اقدام است.

ترکاشوند افزود: فرمانده سپاه استان البرز و جانشین وی، شخصیت‌های نظامی و امنیتی نیز در بازدید منطقه به منطقه کرمانشاه، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته مسئولین ستاد و قرارگاه‌های بازسازی، تاکنون سپاه و بسیج سازندگی استان پیش‌قدم بوده و از ابتدایی‌ترین زمان حادثه، بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در منطقه حضورداشته و این موضوع رضایت فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده بسیج مستضعفین کشور را نیز به همراه داشت و تقدیر و تشکر از این سازمان از سوی فرماندهان سپاه و بسیج انجام شد.

این مسئول در رابطه با اتمام فعالیت‌های این سازمان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اسکان موقت این هم‌وطنان تا پایان آذرماه تکمیل خواهد شد و انتظار می‌رود پس از پایان عملیات گروه‌های حاضر در منطقه، دولت در جهت رفع مشکلات باقی‌مانده و همچنین ارائه تسهیلات به بازماندگان این حادثه گام‌های مؤثری بردارد.

وی ضمن ابراز نوع‌دوستی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی تا زمان پایان فعالیت‌های مربوطه، درصحنه حضور دارد و کنار مردم شریف، داغدار و رنج‌دیده کرمانشاه خواهد بود.

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده صورت خواهد گرفت تا یاری گر هم‌وطنان آسیب‌دیده باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها