در چهارمین روز از هفته بسیج:

جلسه درس اخلاق در ابرکوه برگزار شد

در چهارمین روز از هفته بسیج؛ جلسه درس اخلاق امام جمعه در جوار امامزاده احمد شهرستان ابرکوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۲۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، با حضورفرماندار، شهردار، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، پرسنل سپاه ابرکوه، مسئولین ادارات و ارگان‌های شهرستان ابرکوه جلسه درس اخلاق در محل امامزاده احمد (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک هفته مبارک بسیج و گرامیداشت هفته وقف به ادامه مطالب خود پیرامون مراحل تکامل انسان اشاره کرد و افزود عقل چیزی است که انسان را در وادی اطاعت از خدا و عبودیت قرار می‌دهد و راه بهشت را طی می کند.
حسینی ادامه داد :عاقل واقعی کسی است که در مسیرپاکی‌ها، خوبی‌ها و فضیلت‌ها قرار می‌گیرد پس باید تلاش ما این باشد که عقل در مسیر الهی شکوفا شود چراکه کسی که فساد زندگی او را دربر گرفته است عقل شیطانی دارد و عقل رحمانی اش کار نمی‌کند ولو عقل اقتصادی، عقل سیاسی و امثال آن کارکند.
این مقام مسئول اظهار کرد علت برخی اختلافات ما با دنیای غرب در همین مسئله است و ریشه در تقابل عقل رحمانی و عقل شیطانی دارد؛ چراکه انسان‌های مومن و معتقد دارای سلک و روش رحمانی والهی هستند، ولی کفار دارای روش شیطانی اند. همانگونه که روش و مسیر و هدف امام حسین (ع) نیز با یزیدیان متفاوت و در تقابل بود.
در پایان این مراسم از مسئول شرکت شیکا که واحد صنعتی نمونه استان شناخته شده بود تقدیر بعمل آمد.
ارسال نظرات