سید ساجد یعقوبی
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

80 روستای محروم استان مورد هدف قراگاه پیشرفت و آبادنی واقع شده است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: 80 روستای محروم استان اردبیل مورد هدف قراگاه پیشرفت و آبادنی واقع شده است.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۲۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

80 روستای محروم استان مورد هدف قراگاه پیشرفت و آبادنی واقع شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حسین میراضی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه استان و در جمع پاسداران سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی بر اساس دستور رهبر معظم رهبری فعالیت خود را ۹ ماه است که در پنج محور اقتصاد، فرهنگی،عمران، تعلیم و تربیت و بهداشت آغاز کرده است.

وی افزود: ۱۸ روستا از دهستان صلوات بخش مرادلوی شهرستان مشگین‌شهر به محوریت صلوات، ۱۸ روستا از دهستان برندق بخش خورش‌رستم جنوبی شهرستان خلخال و ۴۴ روستا از دهستان موران بخش اجارود شرقی شهرستان گرمی و جمعا 80 روستا مورد هدف این قرارگاه واقع شده است.

وی با اشاره به تفکیک ۵کارگروه افزود: در بخش اقتصاد، در حال حاضر ۲۵ راه روستایی بین‌مزارع و جاده ای به طول۵۰کیلومتر در شهرستاهانهای گرمی و مشگین شهر انجام شده و قرار بر این است که همه پروژه های راه در تمام روستاها اجرا شود.

80 روستای محروم استان مورد هدف قراگاه پیشرفت و آبادنی واقع شده است

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مورد اقدامات کارگروه فرهنگی نیز افزود: این ۸۰روستا بر ۱۲ محور تقسیم گردیده و ۱۲ روحانی در ۱۲ محور یاد شده مستقر شد که امروز نیز یک روحانی در روستای کنده مشگین شهر استقرار یافت‌ و اهم اقداماتی که روحانیون در روستاها قرار است انجام دهند شامل ارتباط با مردم، ایجاد انگیزه،رفع ناامیدی و مشکلات اجتماعی روستا با محوریت امام روستا می باشد.

میراضی گفت: در زمینه کارگروه سلامت نیز با توجه به رویکرد طب اسلامی و رویش گیاهان دارویی در مناطق روستایی، هدف بر این است تا به کمک گیاهان موجود در مناطق، از بیماری ها بصورت طب سنتی و اسلامی پیشگیری شود.

وی با اشاره به کارگروه تعلیم و تربیت نیز تصریح کرد: یکی از اصلی ترین عامل حاشیه نشینی و محرومیت زایی عدم وجود مدارس در مقاطع دبیرستان می باشد و تلاش بر این است تا از سربازمعلمان بومی در امر تعلیم و تربیت دانش اموزان مناطق محروم استفاده شود و تا به امروز نیز چندین مدرسه در روستاها مرمت و بازسازی شده است.

حسین‌میراضی با بیان اینکه کارگروه عمران، زیرساخت سایر کارگروه ها می باشد تاکید کرد: ۸۱ پروژه عام‌المنفعه در جهت اعتمادسازی بین اهالی روستاها انجام می شود که برخی از آنها در دوهفته آینده اتمام و فازهای بعدی اجرایی پروژه ها آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار