خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

شش هزار موقوفه در آذربایجان شرقی وجود دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار با بیان اینکه شش هزار موقوفه در استان وجود دارد، افزود: علاوه بر این تعداد موقوفه های زیادی در این استان وجود دارد که مغفول مانده است که یکی از این موقوفه ها ،ربع رشیدی می باشد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۵۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام علی مصائبی  گفت: در نیات موقوفات ربع رشیدی به بخش های علمی و حوزوی توجه ویژه ای شده است که در صورت احیای این موقوفات در این بخش ها شاهد مشکلات نخواهیم بود.

وی با اشاره به وجود 20 هزار رقبه در استان گفت: بالغ بر 200 امامزاده در استان ثبت شده است که از این میزان 100 امامزاده ساماندهی شده اند.

حجت الاسلام مصائبی تعداد مساجد استان را 7100 باب اعلام کرد و افزود: نهادهای مختلف آمارهای متفاوتی را از تعداد مساجد استان اعلام می کنند که در آمار اداره اوقاف مساجد متروکه هم در نظر گرفته شده است.

وی به تعاملات با ارگان های مرتبط با اوقاف اشاره و اظهار داشت: تا به امروز بیش از 800 پرونده با دیگر ارگان ها بسته شده است که بخش عمده ای مربوط به شهرداری می باشد.

حجت الاسلام مصائبی بیان کرد: ما آمادگی کامل خود را برای همکاری با سایر دستگاهها اعلام می کنیم ولی دستگاه ها هم در مسیر احیای موقوفات کمک کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی به 1500 دانش آموز کمک وسایل کمک آموزشی اهدا شد افزود: امسال از محل نیات واقفین به بیش از 50 زوج جوان کمک هزینه ازدواج و مراسم عقد30 زوج جوان در امامزاده سید حمزه (ع) برگزار و کمک هزینه ای پرداخت شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول چند سال اخیر بیش از 90 درصد امامزاده ها نوسازی شده است ولی خود اداره کل اوقاف و امور خیریه مستأجر است و از لحاظ خودرویی نیز با مشکلاتی موجه هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها