امام‌جمعه موقت ابرکوه مطرح کرد:

ضرورت حمایت هرچه بیشتر از زلزله‌زدگان غرب کشور / ثبت ۲۰۰ وقف جدید در شهرستان ابرکوه

امام‌جمعه موقت ابرکوه ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) گفت: سردمداران و مسئولان جامعه پس از پیامبر با اقدامات خود مسلمانی را ضعیف کرده و به بهانه‌های مختلف مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۷۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس ابرکوه، "حجت‌الاسلام تقی فتاحی" امام‌جمعه موقت شهرستان ابرکوه، در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تسلیت سوگواری امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر (ص) اظهار کرد: پیامبر اسلام پس از تحمل تمام سختی‌ها در پایان عمر خود حکومت اسلامی تشکیل داده، سپاه، لشکر و نظام هم فراهم آورده و برای خود جانشین مشخص کرده بود، اما مردم زمان به فرامین پیامبر در راستای جانشین ایشان توجه نکردند.

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به یکی از وقایع تاریخی زمان پیامبر، ویژگی‌های مسلمانان صدر اسلام را سلحشوری در روز، پرهیزگاری و عبادت در شب، مفت‌خور نبودن، استوار و پا برجا در مقابل دشمن تا پیروزی، وفاداری به عهد و پیمان، امربه‌معروف و نهی از منکر، اجرای عدالت و انصاف، برشمرد که متأسفانه امروز چنین مسلمانی ضعیف شده است.

فتاحی به بیان نظرات فیلسوفان و دانشمندان بزرگ در رابطه با پیامبر اسلام پرداخت و تصریح کرد: پیغمبر و مسلمانان صدر اسلام کار خود را به‌خوبی انجام دادند، اما متأسفانه بعد از پیامبر کسانی که سردمدار و مسئول جامعه شدند طوری عمل کردند که مسلمانی ضعیف شد. تا جایی که عده‌ای ازجمله صهیونیست‌ها به بهانه شیعه و سنی مسلمانان را به جان هم می‌اندازند تا یکدیگر را از پا دربیاورند و در مقابل منافع خودشان را حفظ کنند.

وی در ادامه به زلزله منطقه غرب کشور اشاره کرد و یادآور شد: تعداد هزار و ۹۶۰ روستا کاملاً ویران‌شده و منازل مسکونی هفت شهر بزرگ این استان در حال حاضر قابل سکونت نیست؛ لذا عده زیادی از هم‌وطنان ما در این سرمای شدید کرمانشاه آواره خیابان‌ها بوده و چشم‌به‌راه کمک‌های مردمی هستند.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: دولت و مسئولین از ساعات اولیه زلزله خدمت‌رسانی به این خطه از کشور را آغاز کرده‌اند، اما با توجه به حجم گسترده آسیب‌ها، این اقدامات کافی نیست. در همین راستا از کلیه مردم درخواست می‌شود تا اقلام موردنیازی که اعلام می‌شود تهیه و به دست زلزله‌زدگان برسانند، زیرا این حوادث ممکن است روزی هم برای ما اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام فتاحی در خاتمه ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته جاری و گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه دسترسی به اطلاعات رقبه‌ها را بسیار آسان کرده ضمن اینکه تعداد وقفیات شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۰۰ مورد افزایش داشته و هم‌اکنون به هزار مورد رسیده و سه میلیون مترمربع از زمین‌های وقفی سنددار شده است.
ارسال نظرات