فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) :

تفکر بسیجی به یک فرهنگ پایدار تبدیل شده است‌

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) گفت: تفکر بسیجی به عنوان یک ایدئولوژی با هدف عمق بخشی به دفاع و مقاومت به یک فرهنگ پایدار تبدیل شده و الگوی بسیاری از مردم ایران اسلامی و کشورهای آزادی‌خواه جهان است.
کد خبر: ۸۹۴۸۰۵۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ احسان خورشیدی فرمانده سپاه امام حسین (ع) در جلسه كميته اطلاع رساني هفته بسيج که با حضور رابطین روابط عمومی حوزه های بسیج ناحیه امام حسین (ع) برگزار شد ، ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه صفرواربعین حسینی(ع) به تبیین هدف از گریه بر سالار شهیدان(ع) و راه بهره‌برداری از این مجالس پرداخت و اظهار داشت: ارزش و مقام والای امام حسین(ع) در درگاه الهی محبان این حضرت را نیز به سعادت می‌کشاند به طوری که حتی با گریه برای امام حسین(ع) می‌توان از گناهان رها شد.

 تفکر بسیجی به یک فرهنگ پایدار تبدیل شده است‌

فرمانده ناحیه امام حسین(ع) تصریح کرد: انسجام و وحدت جهان اسلام در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین بزرگترین قدرت‌نمایی در برابر دشمنان جهان اسلام است، در ایام اربعین حسینی شاهد بودیم که به کوری چشم دشمنان چندین میلیون نفر از سراسر دنیا توفیق زیارت کربلا را پیدا کرده‌اند.

ایشان در ادامه  با اشاره به جمله شهد آوینی مبنی بر اینکه "شیدایی شرط لازم و قدرت بیان، شرط کافی برای آفرینش اثری هنری است" افزود : رابطین روابط عمومی در حوزه ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم در جمع نیروهای مدافع اسلام و انقلاب در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و امنیتی وظیفه خطیر و مهمی بر دوش دارند همچنین رسالت روابط عمومی تشکیل یک جبهه رسانه‌ای حق طلب برای رسیدن هرچه سریعتر به اهداف و آرمانهای نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: تفکر بسیجی به عنوان یک ایدئولوژی با هدف عمق بخشی به دفاع و مقاومت به یک فرهنگ پایدار تبدیل شده و الگوی بسیاری از مردم ایران اسلامی و کشورهای آزادی‌خواه جهان است.

خورشیدی در ادامه این مطلب عنوان کرد: تفکر بسیجی باید در عرصه فرهنگی و سیاسی و مدیریتی نهادینه شود و به عنوان یک فرهنگ جاری و پیش‎رو مردم بتواند خود را نشان دهد؛ انتقال این تفکر در عرصه فرهنگ در خانواده و همین‎طور در سطح آموزش‎های رسمی در مقطع پیش دبستان گرفته تا مقاطع مختلف تحصیلی قابل انجام است.

وی از اقتدار ایران اسلامی در جهان خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری بی‌مانند و بی‌بدیل مقام معظم رهبری مقتدر از گذشته به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد.

وی گفت :بسیجی هوشمند باید بیش از هرچیز به این مطلب بیاندیشد که امروز صحنه نبرد از میدان نبرد نظامی به عرصه فرهنگی انتقال یافته است. بسیجی باید متوجه باشد که نوک پیکان دشمن امروز متوجه عرصه فرهنگی است و اگر موفقیتی هر چند کم در این عرصه بدست آورد، برای او بزرگترین پیروزی خواهد بود. بنابراین نخستین وظیفه بسیجی در این عصر کسب آگاهی از اهمیت نبرد فرهنگی و درک موقعیت خطیر فرهنگ بسیجی است و توجه به این‌که دشمن تمام تلاشش را برای نابودی این فرهنگ به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج مستضعفین  حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: نقش بسیج در تامین امنیت داخلی و اعتلای اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل انکار ناپذیر است.

سرهنگ خورشیدی با اشاره به نقشی که بسیج در خنثی کردن توطئه ها در کشور داشته است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند؛ اگر در دفاع مقدس بسیج نبود، سرنوشت کشور چیزی دیگری می شد و دشمن به ایران غلبه می کرد.

فرمانده ناحیه امام حسین (ع) خواستار شناخت همه ظرفیت های بسیج در کشور شد و اظهار کرد:بسیج فقط مربوط به عرصه نظامی نیست بلکه در همه عرصه ها کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در جامعه نقش مهم و تاثیر گذاری دارند، افزود: آشنا کردن جوانان و نوجوانان با تفکر بسیجی موجب رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف می شود.

ایشان در پایان گفت : عرفای بزرگ نیز در سرتاسر جملاتشان به این نکته اشاره می‌کنند که اگر کاری برای خدا بود ارزشمند می‌شود و انسان باید هر کاری حتی مسائل شخصی خودش را برای رضای خدا انجام دهد ایشان با تاکید بر بیان امام خمینی (ره) گفت: مسئولانی که به فکر ایجاد حکومت جهانی امام زمان نباشند، خائن و خطرساز هستند؛ حتی اگر خدمت به مردم کنند.

 

 
خبرنگار : سجاد بذرپاش
ارسال نظرات
پر بیننده ها