رئيس پليس فتاي استان زنجان:

تصاوير خصوصي خود را در شبكه هاي اجتماعي منتشر نكنيد

کد خبر: ۸۹۴۷۹۷۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس پليس فتاي استان از دستگيري يك عامل هتک حيثيت افراد در فضاي مجازي خبر داد و به شهروندان توصيه كرد تصاوير و اطلاعات شخصي و خصوصي خود را در فضاي مجازي منتشر نكنند.

سرهنگ محمد آدينه لو افزود: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي در يكي از شبكه هاي اجتماعي با ایجاد پروفایل اقدام به درج و انتشار تصاویر شخصی وخانوادگی كرده است ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اين پليس قرار گرفت.

وی با توصيه به افراد كه تصاوير و اطلاعات شخصي و خصوصي خود را در فضاي مجازي منتشر نكنند افزود: با بررسي هاي تخصصي در فضاي مجازي توسط تيم كارشناسي متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس  فتا منتقل گرديد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در بازجويي هاي پليسي به بزه انتسابي معترف و انگيزه خود از اين عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصي  از فرد شاكي عنوان كرد تصريح كرد نامبرده جهت سير مراحل قانوني پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

رئيس پليس فتاي استان زنجان در پايان به كساني كه اقدام به انتشار خلاف واقع و توهين نسبت به اشخاص درسايت ها و شبكه هاي مجازي مي كنند هشدار داد طبق قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي يا مخابرات اكاذيبي را منتشر نمايد افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود

 

ارسال نظرات