خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان مطرح کرد

لزوم توجه به انواع فضاهای شهری در طرح جامع کلان شهر همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: باید در طرح جامع به انواع فضاهای شهری از جمله ورودی‌ها به شهر همدان و محلات مختلف آن، گره‌ها و میادین شهری و محلی، خیابان‌ها و پیاده راه‌ها و رواق‌ها، لبه‌ها و پله‌ها، ضوابط و مقررات دیده شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۹۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

لزوم توجه به انواع فضاهای شهری در طرح جامع کلان شهر همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرهاد فرزانه در سومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان اظهار کرد: پیرو جلسات گذشته که با موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و کالبدی - فضایی تشکیل شد، این جلسه برای بیان دیدگاه‌های اعضاء و اطلاع از مطالعات ارگان‌های مختلف با موضوع سیما و منظر شهری تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اهمیت مباحث سیما و منظر در طراحی و برنامه ریزی کلان شهر بیان کرد: علاوه بر توجه به بخشنامه‌ها و اسناد مرتبط همچون بخشنامه ضوابط سیما و منظر شهری و سند جامع ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری باید نسبت به ایجاد شهری خوب و زیبا اهتمام کرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد شکل خوب شهر باید به معیارهایی مانند سرزندگی، تناسب در کاربری‌ها و عملکردها، دسترسی‌های مطلوب، کارآیی و معنی توجه کرد.

فرزانه افزود: باید در طرح جامع به انواع فضاهای شهری از جمله ورودی‌ها به شهر همدان و محلات مختلف آن، گره‌ها و میادین شهری و محلی، خیابان‌ها و پیاده راه‌ها و رواق‌ها، لبه‌ها و پله‌ها، ضوابط و مقررات دیده شود و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه‌ها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه نیز نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضاء به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه سیما ومنظر پرداختند و بر اهمیت آن را در مطالعات طرح جامع تأکید کرده و بیان داشتند که باید از ظرفیت‌های موجود در تدوین طرح استفاده شود .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات