محمدصادق دهنادی كارشناس مدیریت رسانه عنوان کرد

رژیم مصرف دیجیتال گمشده سبک زندگی جدید است

کارگاه آموزش خانواده وسبک زندگی درعصرارتباطات، "آفت ها ولطافت های فناوری های سایبری" دریازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال به همت فرهنگسرای گلستان و با اجرای محمدصادق دهنادی دکترای مدیریت رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۵۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج نقل از روابط عمومی‌مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، در حاشیه این کارگاه آموزشی محمدصادق دهنادی با بیان اینکه فرهنگسرای گلستان این روزها به مرکزی تخصصی برای برنامه های حوزه خانواده ها تبدیل شده است، گفت: از آنجا که بحث فضای مجازی و کارکردهایی دنیای دیجیتال از دغدغه های امروز جامعه ماست ضروری است مراكز فرهنگي در این عرصه با برگزاری کارگاه های آموزشی ورود کنند.
این کارشناس فضای رسانه با تأکید بر اینکه نمایشگاه رسانه های دیجیتالی فرصتی را فراهم کرده است تا متولیان و مسئولان امر فرهنگی هرکدام به سهم خودشان در عرصه دیجیتال و فناوری نقش آفرینی کنند، افزود: قابلیت های عصر دیجیتال و بهره گیری از داشته های دیجیتالی در فضای اقتصاد، تربیت، آموزش و اطلاع رسانی در زمینه خانواده بخشی از هدف برگزاری کارگاه آموزشی "آفت ها ولطافت های فناوری های سایبری" است.
دهنادی با بیان اینکه اصلاح رفتارهای اجتماعی غلط و تصویر سازی از رفتارهای درست اجتماعی یکی از کاربردهای فضای دیجیتال است، اظهار داشت: آموزش های مهم مانند فرهنگ ترافیک و حل بیماری های روحی که به واسطه تأثیر فضای دیجیتال سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان را به خطر می اندازد مهمترین هدف بهره گیری ما از فضای دیجیتال است.
این دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه ادامه داد: عنوان بحث مطرح شده در کارگاه آموزشی خانواده وسبک زندگی درعصرارتباطات "آفت ها ولطافت های فناوری های سایبری" است در این کارگاه تلاش کردیم دام های دیجیتالی و آسیب های رویکردهای افراطی و تفریطی را در مواجه با فضای دیجیتالی و عصر جدید تشریح کنیم.
دهنادی با بیان اینکه عصر اطلاعات و دیجیتال جامعه و زندگی جدیدی را رقم زده است و این جامعه جدید زبان و اقتضاعات جدیدی برای زندگی و رفتار کردن می طلبد، عنوان کرد: اگر با همین عدم شناخت و آگاهی وارد این فضا شویم به مثابه انسان هایی هستیم که در یک سیاره جدید چشم بازکردیم و هیچ شناختی از فضای پیرامونمان نداریم.
وی با تأکید بر اینکه آموزش برای تعادل در استفاده از فضای اطلاعاتی عصر جدید و دیجیتال امروز باید مهمترین هدف مراکز فرهنگی مانند فرهنگسراها باشد، تصریح کرد: رژیم مصرف دیجیتال و نحوه استفاده از فضای دیجیتالی عصر جدید جزو دغدغه های مهم متولیان و کارشناسان عرصه فرهنگی است که لازمه ایجاد صحیح آن برگزاری کارگاه ها و ارائه آموزش های ضروری به خانواده هاست.

ارسال نظرات