خبرهای داغ:

زندگی نامه" اولین شهید مدافع حرم نور،منتشر می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور مازندران در دیدار با خانواده بسیجی شهید علی جمشیدی از نگارش و چاپ زندگی نامه این شهید بزرگوار خبرداد و گفت: نگارش و انتشار زندگی نامه سایر شهدای نور و محمودآباد به همت دانشگاه آزاد اسلامی نوراز دیگر اقدامات فرهنگی ما است.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۰۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،؛ شهدا یاران آخرالزمانی امام حسین علیه السلام هستند که شعار کل یوم عاشوراو کل ارض کربلا را به فعلیت رسانده و با درک درست از فرهنگ عاشورایی که ترجمانی حقیقی از ایثار و مبارزه با ظلم تا سر حد جانفشانی است، در صف محبوب ترین و عزیزترین بندگان خدا قرار دادند.

در ایام عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام که همه دلباختگان حریم حضرتش پای پیاده در مسیر نجف به کربلا قدم های عاشقی برمی داشتند، دیدار با خانواده محترم شهدا به ویژه شهیدان مدافع حرم تکریم کسانی است که به وقاع هزار و 400سال بعد مدافعان آل الله را طوری در دامان خود پرورش دادند که اینکه مرزهای جغرافیایی کشور را درنوردیده و در سرزمینی دیگر مشق عاشقی بر حسین و خاندان و اصحابش را نوشته و ثبت می کنند.

تکریم از خانواده شهدا، تکریم از شهید و  نوشتن برای آنها همرتبه جهاد و شهادت است.

در اربعین حسینی، دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور مازندران، استاد بسیجی دکتر رضا خدری و مسئول بسیج خواهران این دانشگاه با حضور در منزل شهید مدافع حرم " علی جمشیدی" ضمن دیدار با خانواده این شهید دست به اقدام تحسین برانگیز فرهنگی زدند.

به گزارش خبرنگار ما قرار است با همت و حمایت دکتر صدرالدین متولی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نور، همکاری دکتر رضا خدری از اساتید دانشگاه و خبرنگار و عکاس جنگ تحمیلی و سوسن سوداگر مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی نور، زندگی نامه این شهیدچاپ و منتشر شود.

در این دیدار دکتر متولی بعد از تفقد و دلجویی از خانواده شهید مدافع حرم جمشیدی، اظهار داشت: دانشگاه  آزاد اسلامی نور تصمیم گرفته است کتاب شهدای عزیز شهرستان های نور و محمود را چاپ و منتشر کند .

همچنین کتاب خرمشهر از اسارت تا آزادی و کتاب از خونین شهر تا خرمشهر نوشته رضا خدری به پدر و مادر شهید علی جمشبدی اهدا شد.

کوتاهی اززندگینامه شهید مدافع حرم علی جمشیدی

بسیجی شهیدعلی جمشیدی آبان 69 درخانواده ای مذهبی ومحب اهل بیت درشهرستان نورچشم به جهان گشود ازهمان کودکی تحت تعالیم پدر ومادر واعضاء خانواده روحیه ای انقلابی پیداکرد وخانه دوم او پایگاه بسیج بود ودرعرصه های مختلف جهادی فعالیت داشت آن زمان که زمینه امربه معروف نهی از منکر بودهیچ واهمه وتردیدی دراجرای این واجب الهی نداشت وقتی مراد بسیجیان رسیدگی به محرومین را گوشزد کردند درقالب طرح های جهادی به مناطق جنوب شرق کشور اعزام شد.

 

 برای محرومیت زدایی چه درساخت مسجد وخانه و…..عشق به شهدا اورا به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس کشاند وباعنوان خادم الشهدایی به زائران شهدا وراهیان نور خدمت می کرد. اوتصمیم گرفت تا درجبهه فرهنگی شهرخود وترویج روحیه ایثارگری موسسه شهداء گمنام را تاسیس کند علی رغم همه دشواری ها با پشتکاری وصف ناشدنی فعالیت های چشمگیری دراین زمینه داشت تاجایی که علمدار فرهنگی شهرستان نور بود.او فدایی ولایت فقیه بود؛عشق به اهل بیت روح بی قرار اورا به دفاع از حرم عقیله بنی هاشم زینب کبری علیهاالسلام رساند وعاقبت در تاریخ 1395/2/17 مصادف بامبعث رسول الله(ص)  در منطقه خان طومان  سوریه به آرزوی دیرینه اش رسید وبه یاران شهید گمنام خود ملحق شد.

 

                       

ارسال نظرات