خبرهای داغ:
برپایی محله ای به نام تبریز در دل پیاده روی اربعین؛

موکب «جنت الحسین» بهانه ای برای عرض ارادت تبریزی ها به امام حسین(ع)

اسکان، پذیرایی صبحانه و ناهار و عصرانه و شام، خدمات پزشکی، واکس صلواتی و ماساژ و اقدامات فرهنگی و عزاداری خیابانی از آن دست اقداماتی است که در موکب جنت الحسین بلدیه تبریز در جوی صمیمی اتفاق می افتد و تو گویی در کربلا و کنار گوشه ای از شهر حالا محله از شهر تبریز هم هست و شهروندان تبریزی در آنجا جمع.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۲۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، خادمین بلدیه تبریز با موکب جنت الحسین در عمود ۱۳۹۴ نشان افتخاری را بر سینه زده اند که آرزوی خیلی هاست؛ معنی لغوی موکب، دسته یا حرکت دسته جمعی است و می شود معنی آن را چیزی در حد هیئت های ما هم معنی کرد. سالهاست در ایام منتهی به اربعین حسینی دوستداران حضرت عشق اباعبدالله الحسین مسیر نجف تا کربلا را بعنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می کنند و به قول عربها آنهم چه پیاده طی کردنی...

در مسیر این زایران غوغا بر پاست گویی قرار است مردم عراق هر چه دارند و ندارند را فدای زائران کربلا کنند. اکثر مردم عراق از قبایل و عشیره های مختلف در این جاده ۸۰ کیلومتری صف بهم پیوستۀ خدمت را تشکیل داده اند و با تمام وجود پذیرای میهمانان حسین شده اند و در این میان کلمه "زائر" بیشتر شنیده می شود که نازشان را می خرند و از هیچ محبتی دریغ نمی کنند.

از صف ۱۰۰ تایی دیگ ها گرفته تا کتری شیر و حتی قرص نانی، هر کس به وُسع خود از هیچ چیز دریغ نمی کند.

چند سالی است که این موکب ها به خاطر استقبال زایران خارجی، توسط غیر عراقی ها هم اداره می شود و در کنار عراقی ها حضور پررونقی به خود گرفته است. مثلا کشور ترکیه یا کویت و خیلی از شهرهای ایران هم برای خدمت به زائران، موکب هایی را در کنار موکب های عراقی ایجاد کرده اند و این کار با استقبال فراوانی هم روبرو شده است. به هر حال بیش از ۲ میلیون زایر ایرانی سهم کمی نیست.

صبح علی الطلوع میهمانان از راه می رسند و میزبانان و موکب داران در جنب و جوش، بوی چای و نان صبحانه و نوای دعوت برای تشریف فرمایی میهمانان دیدنی و شنیدنی است.

آنان که شب را در موکب تبریز گذرانده اند حالا نماز را تازه اقامه کرده اند و با صبحانه ای و چای قند پهلویی سرحال آمده اند و عده ای قصد رفتن دارند.  موکب جنت الحسین  بلدیه تبریز مثل پارسال پاتوق خوبی شده است برای تبریزی های مشتاق زیارت؛ این موکب بلدیه تبریز موکبی گسترده با خدمات متفاوت که تنوع خدمات حرف اول را می زند.

وقتی موکب بر پا می شود جایگاه ها و پست ها تقسیم می شوند و جالب تر تخصص های مختلف هم رو می شود. بعضی تخصص ها منحصر به فرد هستند. از این دسته آشپزی و پزشکی است و بقیه عمومی تر، نظافت و پاکیزگی حرف اول را می زند این تخصص خودش کار بلدیه چی های تبریز است که عنوان «شهر تمیز» را به نام خود زده اند.

اسکان، پذیرایی صبحانه و ناهار و عصرانه و شام، خدمات پزشکی، واکس صلواتی و ماساژ و اقدامات فرهنگی و عزاداری خیابانی از آن دست اقداماتی است که در موکب جنت الحسین بلدیه تبریز در جوی صمیمی اتفاق می افتد و تو گویی در کربلا و کنار گوشه ای از شهر حالا محله از شهر تبریز هم هست و شهروندان تبریزی در آنجا جمع.

تبریز ۲۰۱۸ غرفه ای است که امسال مورد توجه همگان قرار گرفته است، میهمانان خارجی و داخلی در اینجا رسما به دعوت به تبریز می شوند تا از نزدیک همه بدانند تبریزی ها چقدر میهمان نوازند.

موکب بلدیه تبریز چیزی با خود به کربلا آورده است که در هیچ موکبی یافت نمی شود نام تبریز و ارادتش به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) چیز کمی نیست، تبریز سالها نه، قرن هاست که شور و شوق و ارادت خود را به آستان با برکت حضرت عشق به اثبات رسانده است از شهدای عاشورایی اش بگیرید تا مردمان راستین و هیئتی های قدیمی، از صافی و دلریش گرفته تا شهریار شیرین سخن اش، اشتیاق تبریز و تبریزیان برای خدمت به بارگاه منور حضرت دوست هرگز پایانی نداشته و نخواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها