رییس حوزه های علمیه استان سمنان :

عالمان دینی برای رفع مشکلات زندگی مردم تلاش می‌کنند

حجت الاسلام مهدی نژاد در آیین بزرگداشت آیت الله احمدی امام جمعه فقید بیارجمند گفت: عالمان دینی برای حفظ اسلام تلاش‌های زیادی کرده و در طول تاریخ همراه با مردم بوده اند.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۵۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در آیین بزرگداشت آیت الله احمدی امام جمعه فقید بیارجمند در تکیه بزرگ این شهر اظهار کرد: عالمان دینی علاوه بر رسیدگی به امور معنوی، برای رفع مشکلات زندگی مردم نیز همت می‌گماشتند.
وی ادامه داد: ساخت بسیاری از بنا‌های عمرانی مانند مسجد؛ مدرسه، حمام و مراکز بهداشتی نیز با مشارکت مردم و روحانیون انجام می‌شد.
مهدی نژاد گفت: با آغاز عصر غیبت کبرای امام زمان (عج) در سال ۲۶۰ هجری، عالمان تربیت یافته در مکتب امام صادق (ع) به حفظ دین و تبلیغ و تبیین آن توجه وافر داشته و محل رجوع مردم بودند.
وی افزود: مرحوم آیت الله احمدی نخستین امام جمعه بیارجمند در سنگر نماز جمعه به حفظ وحدت و انسجام مردم و جلوگیری از کوچ آن‌ها به شهر‌ها توجه جدی داشتند.
رییس حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: معنویت بالای ایشان زبانزد خاص و عام در سراسر کشور بود و حتی برخی از مسلمانان نقاط دیگر جهان نیز از مشاوره‌های وی بهره مند می‌شدند.
لازم به ذکراست: حجت الاسلام احمدی در پانزدهم آذر ماه ۱۳۱۱ در شهر بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود متولد شدودر روز ۱۳ دیماه ۹۱ رحلت کرد.
وی پس از استفاده از مکتب‏خانه‏های وقت آن زمان و فراگیری قرآن کریم و تحصیلات ابتدایی، به خاطر علاقه فراوان به معارف اسلامی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی راهی مدرسه علمیه نواب درمشهد مقدس شد.
احمدی در سال‏های تحصیل در مشهد مقدس با نشریات دینی آن زمان که بیشتر در قم و تهران فعالیت داشتند، همکاری داشته و ودر مجله مسلمین، ندای حق و مجموعه حکمت مقالاتی را منتشر کرد.
در همین سال‏ها، کتاب نورالابصار وی که باره حالات و معجزات ۱۴ معصوم است نوشته و منتشر شد.
احمدی در سال ۱۳۴۳ شمسی به بیارجمند برگشت تا اندوخته‌های خود را در اختیار مردم قرار دهد.
آن مرحوم از ۲۵ مرداد ۱۳۷۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بیارجمند منصوب شد و بیش از ۲۱ سال در این سنگر حساس، محور همدلی و همراهی مردم و مسئولان بود.
احمدی از ۱۷ مرجع تقلیداز جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی در اخذ وجوهات شرعیه، امور حسبیه و آنچه مربوط به اذن حاکم شرع است، اجازه داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار