معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

لزوم برنامه ریزی جامع مسئولین جهت توسعه شهرها و مناطق روستایی

مسئولین باید با شناخت ظرفیت ها و انتظارات جامعه، برنامه ریزی جامعی برای توسعه شهرها و مناطق روستایی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۶۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در شورای اداری شهرستان ایجرود، گفت: شهرستان ایجرود  ظرفیت و پتانسیل های بالایی در حوزه های مختلف دارد.

فرامرز نیک سرشت افزود: شهرستان ایجرود با یکپارچه کردن اراضی کشاورزی، احداث صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و تقویت زیر ساخت های شهری، می تواند به عنوان الگوی مناسب توسعه یافتگی در استان معرفی شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته، در برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین، تنها به توسعه شهرهای بزرگ و کلان شهرها متمرکز شده اند که همین امر، مشکلات عدیده ای را برای این کشورها به همراه داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان تصریح کرد: تمرکز جمعیت بدون کنترل در یک نقطه خاص، پایین آمدن جمعیت در نقاط روستایی، گسست اجتماعی میان لایه های انسانی، وجود مشکلات و ناهنجاری ها در حاشیه شهرها و شیوع حاشیه نشینی، توزیع ناعادلانه ثروت، رشد نامتوازن مناطق و اشتغال ناهمگون در کشور، از جمله آثار سوء برنامه ریزی مبتنی بر تمرکز بر کلان شهرها است.

فرامرز نیک سرشت با اشاره به اینکه همه مسئولین به نوعی در تصمیم گیری، سیاست گذاری و اجرای اهداف در حوزه های مختلف دخیل هستند، افزود: مسئولین باید با شناخت ظرفیت ها و انتظارات جامعه، برنامه ریزی جامعی برای توسعه شهرها و مناطق روستایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته، برنامه ریزی مناسبی در جهت رشد متوازن، پایدار و توسعه همه جانبه شهرهای کوچک که حلقه واسطه بین کلانشهرها و روستاها هستند، صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه شهرهای کوچک، باید محلی برای ایجاد و احداث صنایع تبدیلی و مرکزی به منظور بالا بردن توجیه اقتصادی بخش کشاورزی باشند، افزود: نظام بانکی استان، با حمایت از مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با بخشودگی دیرکرد تسهیلات پرداختی و جرائم و با در نظر گرفتن همه اختیارات قانونی، گام های ویژه ای در راستای توسعه و رونق اقتصادی استان برداشته است.

 

 

 

ارسال نظرات