برگزاری شورای امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج

شورای امربه معروف و نهی از منکر با عنوان معروف ترک شده و واجب فراموش شده «نماز و حجاب» در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۹۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شورای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان معروف ترک شده و واجب فراموش شده «نماز و حجاب» با حضور رئیس دانشگاه پیام نور واحد سنندج، نماینده، با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان و جمعی از دانشجویان این مرکز، برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا باباشاهی به نقش بارز و اساسی زن در بنیاد خانواده ایرانی اشاره کرد و افزود: خانواده ستون اساسی اجتماع است که در راس آن مادر نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت فرزندان و حتی آینده جامعه ایفا می‌کند و در نهایت یک زن می‌تواند با تربیت صحیح فرزندان خود و رعایت حجاب و عفاف، تاریخ ساز باشد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان در ادامه این مراسم، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شرعی و واجب اجتماعی و انسانی است، افزود: بسیاری از قوانین اسلام بر اساس عرف جوامع است، ۹۰ درصد احکام اسلام عقلانی است مانند «دفاع، جهاد، طلاق، نکاح، معاملات و امر به معروف و نهی از منکر» که همه این موارد عین حکم عقل است.

دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج، با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از واجبات و جزء ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید، اظهار داشت: برای اصلاح امور و ترویج فرهنگ اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و به خصوص در محیط دانشگاهی، باید از برچسپ زنی دوری کرده و از تذکر دادن به فرد مرتکب اشتباه در میان جمع مطرح خودداری کنیم.

احمدی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: برای تحقق این امر، تاکید بر ترک فعل و کار نهی شده مهم است نه فاعل و یا کسی که مرتکب خطایی شده است.

وی با بیان اینکه نقش حجاب در حفظ و صیانت از کرامت زن، مهم است، اذعان داشت: دشمنان ایران با هدف قراردادن کانون خانواده‌ها و از همه مهمتر زنان ایرانی در قالب جنگ سرد و با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و ترویج فرهنگ غربی نقشه نابودی و به تباهی کشیدن خانواده ایرانی را در سر دارند که امیدواریم با حفظ کرامت انسانی نقشه‌های آنان نقش بر آب شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات