انفجار جایگاه سوخت در منطقه 20 مدیریت شد

خبرگزاری بسیج: قائم مقام منطقه 20 از اجرای مانور تخصصی مدیریت بحران در جایگاه عرضه سوخت، به عنوان یکی از نقاط بحران زای این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۷۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران، ابوالفضل حیدری با بیان این مطلب گفت: شناسایی مخاطره های محیطی و چگونگی مدیریت بحران های احتمالی در نقاط بحران زا از مهمترین اهداف مانور های تخصصی است که در این راستا سناریو بمب گذاری از سوی گروه تروریستی،انفجار خودرو و اتش سوزی در جایگاه عرضه سوخت 117 بهشتی عملیاتی شد.

 حیدری با اشاره به اینکه این حادثه فرضی، یکی از مانورهای تخصصی در سال جاری است که در راستای طرح عملیاتی رزمایش پدافند غیرعامل برگزار شد، افزود: انفجار، آتش سوزی و خسارت به تاسیسات جایگاه 117 سوخت بهشتی ، آتش سوزی پست های هوایی اداره برق، تخریب دیوار راه آهن و خسارت وارده به اماکن مسکونی و تجاری اطراف جایگاه ،بخشی از سناریو این عملیات بود.

 وی به حضور اداره های آتش نشانی، راهور، گاز، برق، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج اشاره کرد و ادامه داد: برقراری امنیت محل حادثه، مسدود کردن مسیرهای منتهی به محل، رفع خطر و پیشگیری از خطرات احتمالی، امدادرسانی ادارات تخصصی، انتقال مجروحین به مراکز درمانی،تمهیدات لازم در خصوص پست های هوائی،امدادرسانی و تخلیه اضطراری، اطفاء حریق خودرو گرفتارشده در آتش و ...از مهمترین فعالیت هایی بود که در جریان مانور انجام شد.

 قائم مقام شهرداری منطقه 20 در پایان اجرای مانورهای عملیاتی در نقاط بحران زا را مثبت ارزیابی کرد و شناسایی ظرفیت های موجود امدادی و اطلاع از میزان آمادگی ستاد مدیریت بحران شهری، افزایش آمادگی، هماهنگی و سرعت تصمیم گیری در مواجهه با تهدیدات ، تمرین کاهش تلفات و خسارات احتمالی، احصاء نقاط قوت و ضعف سازمانهای ذی مدخل در هنگام وقوع حوادث را از مهمترین پیامدهای مانورهای تخصصی برشمرد.

 برگزاري مانور فرضي زلزله در مدارس

 حیدری با اشاره به ویژه برنامه های هفته پدافند غیرعامل گفت: به منظور ارتقاء آمادگي دانش آموزان و اولياء مدارس در هنگام بروز حوادث و وقايع غير منتظره و آشنایی با مبانی مدیریت بحران ، آمادگی مقابله با حوادث غيرمترقبه و اصول كمكهاي  اوليه و اطفاء حريق، کارگاه هاي اطفاء حريق و كمكهاي اوليه و مانورهاي آموزشی با موضوع پناه گيري ،آرامش و ‌تخليه اضطراري در مدارس و مجتمع هاي آموزشي برگزار شد.

 وي با اشاره به اينكه آموزش دانش آموزان و اولياء آنها و معلمين مدارس در فرهنگ سازي رعايت اصول ايمني و روشهاي مقابله با حوادث در سطح جامعه بسيار تاثيرگذار است افزود: در همين راستا براي اولين بار سمينار آموزشي مديريت بحران و كارگاه تئوري و عملي اطفاء حريق با حضور اولياء دانش اموزان و معلمين دبستان دخترانه حکمت بر گزار شد.

 قائم مقام شهرداری منطقه 20 كاربردي كردن آموخته هاي دانش آموزان پيرامون زلزله را از مهمترين اهداف اين مانورها برشمرد و گفت: بر اساس سناريوي از پيش تعيين شده و وقوع  زلزله فرضي دانش آموزان شيوه پناهگيري صحيح، تخليه و خروج اضطراري را به شيوه صحيح عملياتي كرده و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن , حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش آموزان آموزش داده شد.

 

ارسال نظرات